Så går det när man ska vara duktig

Jag har ju börjat på tantgympa en dag i veckan, främst för att stärka upp lite muskler i rygg och mage så man "orkar" ha ett stillasittande jobb. Det var andra gången jag var iväg igår kväll, och det gick väl bra.
Åkte nästan direkt till träningen från jobbet, hann bara hem och kasta i mig lite mat, sen iväg igen.
Så när jag var hemma från träningen så totalsvimmade jag på soffan kl 21.
Vaknade kl tre på natten (fortfarande i soffan), kände mig sandpapprig i halsen och stapplade in i sängen.
Klockan ringde som vanligt kvart i sju och då var jag helt jättetjock i halsen och hade en mycket irriterande huvudvärk. Sjukskrev mig och somnade om och sov till tolv.
Med andra ord sov jag i princip 15 timmar i sträck!
Helt sjukt.

Men det jag ville komma fram till var att jag förmodligen har "tränat fram" halsontet och huvudvärken.
Eller så pallar jag helt enkelt inte att jobba en hel dag, rusa innnanför dörren och kasta i mig mat och åka iväg och träna en timme. Men tanken är ju att jag ska bli piggare och orka mer i och med träningen?
Hur man än gör så är arslet bak, tro mig.

Har tagit alvedon två gånger idag, huvudvärken vill inte ge med sig.
Så ikväll blir det en balja te, På spåret, lite ost & kex och sen i säng.

Jo, förresten!
Jag har ju lyckats läsa ut en av böckerna jag fick, Vecka 36 av Sofie Sarenbrant.
Den var helt ok, ganska spännande. Rätt bra av en debutant. Ska ge mig i kast med Paganinikontraktet av Lars Kepler härnäst.

Trevlig helg på er!


Kommentarer
Postat av: Ilona

det är alltid så när man börjar träna, man blir alltid sjuk, så det gäller att låta skiten gå ur kroppen och sen fortsätta träna.

Jag hade ju oxå kommit igång superbra o fick bihåle inflammation, men ska köra på till veckan igen tänkte jag. Krya på dej. Kram

2011-01-21 @ 19:56:02
Postat av: alias Kvasthilda

Evelina hade sovit i 15 timmar hon med.

2011-01-21 @ 20:49:31
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: ewa

Skulle nog tro att du har rätt- du är för duktig. Du ska nog "småträna" lite hemma och sen ta det lugnt på tantgympan. Jäkla viktigt att ta det lugnt i början om man inte tränat på ett tag!

2011-01-21 @ 21:36:19
Postat av: Helena

En del i att man blir piggare är att man sover bättre oxå tror jag! Nu kanske inte 15 timmar är som det ska, men jag blir tröttare på kvällarna, eftersom man gör av med så mycket energi, men piggare dagen efter! Men nu verkar det ju som om du hade nån skit i kroppen innan! Krya på dig! =)

2011-01-22 @ 09:57:24
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hotell Strand.

2011-01-24 @ 20:44:22
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Hm, nostalgisk...jo jag kände det jag med, speciellt jag som gillar mormorskängor (fortfarande).

2011-01-26 @ 09:03:01
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0