Sjukstuga

Ja det är precis vad det är hemma hos oss.
Jag med min förkylning from HELL som tog om, samma med Patricia och nu har Frippe åkt på spysjuka.
Endast Nicolas som är frisk, peppar peppar.
Har inte orkat många knop idag, hade ju tänkt att byta gardiner och lampor i vardagsrummet men det får vänta.

Valet 2010 är förbi, en tråkig utgång blev det.
Fyra år till med den där jävla Alliansen.
Och SD kom in riksdagen, ofattbart. Läste deras partiprogram igår och mossigare, gubbigare och mer inskränkt får man leta efter, hua.
Tror inte Freddan kommer att komma överens med Wetterstrand heller, så kanske det till och med blir omval.
Den som lever får se.

Igår tog vi en liten tripp till Sundsvall med ungarna.
Nicolas fick handla för ett presentkort och det bidde vinterkläder; jacka och byxa. Mycket bra!
Så här ser jackan ut: (fast den är med grönt och vitt mönster)


Hittade ingen bild på byxorna, men dom var gråa i jeansmodell, jättesnygga.
Efter några hekto te från Kahl´s och förkylningsattiraljer från Apoteket lämnade vi Birsta och köpte med oss pizza och for hem till kusin och Paulin. Vi surrade, spelade Buzz och betämde att vi ska äta tjötteh å päran hos oss på lördag. Blir finemang det!

Om inte resten av oss ligger i magsjuka vill säga...

Inget jobbesked än, (börjar misströsta), så jag surfar tvångsmässigt runt på ving.se och fritidsresor.se för att finna den billigaste och bästa sista-minutenresan.

Nix, nu ska jag besöka duschen.
Adios amigos.


Nä just ja!
Skulle ju berätta att jag i år har förhandsbokat årets glögg från Blossa; Blossa X!
Alltså jag är så impad av formgivarna av denna glöggflaska, den blir bara häftigare och snyggare för varje år!
Kolla här!




Och så här ser årets ut:



...med smak av saffran!
Min favoritflaskor av dessa är 06 (snygg, fräsch, vintrig), 08 (så genomtänkt, blåbärssmak, blå flaska och bären som symboliserar årtalet), 09 (otroligt fyndig design, och så enkel sen).
Årets guldiga X är också fantastiskt snygg.
Ja, ja.
Esteten i mig har fått tala.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya på er!!! Snygga glöggar!

Kanske Ving har nåt jobb till dig!

2010-09-22 @ 19:40:59
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0