Maaaat

I två dagar har jag lagat mat.
Lagat mat från grunden.
Igår gjorde jag zucchinibiffar (riv zucchini, blanda med parmesanost, hackad lök, mynta, ströbröd, ägg, salt, peppar & socker, forma biffar, stek), dilltzatziki, stekte kyckling och kokade ris. Sen bakade jag scones på kvällen. Jäklar vad gott det blev!
Och idag har jag malt älgkött, gjort biffar av ca 300 g (köttfärs, lök, ströbröd, ägg, grädde, salt, peppar och socker, forma biffar och stek), resten frös jag in. Så kokade jag spagetti till. Underbart! Färska älgfärsbiffar, det är grejer det!

Annars så har ju dammsugaren kommit!
Den är kanonbra, är skitnöjd.
Nån dag ska jag byta gardiner, putsa fönster och göra höst, det är väl vad som står på agendan härnäst.

Usch vilket husmodersinlägg det här blir, men jag gör inte roligare saker än så här just nu...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Många husmorspoäng blir det.

2010-09-14 @ 22:04:51
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0