Vilken helg det blev!!

Sitter i soffan och gottar mig i helgens händelser.
Vi for som sagt till Sundsvall igår, efter att ha lämnat av kidsen hos sina kompisar.
Tog en snabb repa på Birsta där jag hittade såååå fina gardiner på Indiska!
Ett par silvergråa med paisleymönster och ett par svarta, silkiga med knythängning.
Sen in på stan och hämtade ut biobiljetterna, och sen hem till M:s lgh och softade lite.

Klockan sju for vi ner på Invito där vi hade bokat bord.
Jag beställde Lammrostbiff med vinkaramelliserad schalottenlök, serverad med rödvinssås & potatis-& peccorinoterrine och Frippe tog en pizza med Grillad kyckling, soltorkad tomat, pinjenötter, bacon, ceasardressing & färsk spenat.

Beställde även in en Strawberry Belini (Champagne (Taittinger) med smultronpuré) till fördrink.
Sen fick vi vänta i över en timme på maten, började nästan bli lite irriterad och började undra om den här maten var värd all väntan.... och det var den!!!!!!

Kan säga att detta ligger på min topp-3-lista över det godaste jag någonsin ätit!
My God vilken smakupplevelse....
Rekommenderas å det grövsta!

Tyvärr hann vi inte äta nån dessert eftersom bion skulle börja strax efter att vi hade ätit upp.
Annars hade jag frossat i Friterad Gallianoglass med kanelsocker & smultronskum...
Vad sägs om det?!

Sen blev det till att springa till bion där vi såg Inception med Leo diCaprio.
Lite skruvad, men bra film.
Tror man måste se den flera gånger för att komma underfund om allt som hände.

Efter denna helkväll for vi till lgh igen där vi gosade ner oss i molnsängen.
Ja, det känns som att ligga på moln i den där sängen...

Upp 6.30, skjutsade Frippe till Timrå, sen borrade jag ner mig i sängen igen tills klockan blev halvett....
Då blåste jag till Birsta och hämtade tårtorna:



Det är en stubbe kvar, plus lite frukttårta, så om nån är fikasugen imorrn så får ni komma upp.

Väl hemma så putsade jag fönstrena i köket och hallen och satte upp nya gardinerna, blev skitsnyggt om jag får säga det själv!

Sen fick jag besök av mamma, Urban, Kajsa, Olle, Pappa, Märta-Karin, Helena, Emil och Viktor och jag fick sååå roliga presenter! Presentkort på Indiska av mamma, ett Moringa-kit från Body Shop av Kajsa, pengar av pappa och av Helena, Maria och Kickan fick jag två besök på "Thai-beachen" i Sollefteå! Helt suveränt, det är ett rum med riktig sand, en solstol, artificiellt solljus och musik/ljud från en strand i Thailand. Där får man sitta och gotta sig en timme och låtsas att man är utomlands. Det är alltså en terapi-form för vinterdeprimerade människor, och så här står det på deras deras hemsida: (Hälsans hus i Sollefteå)

Så här fungerar ljusterapi:
Tallkottskörteln (epifysen) som finns ovanför mitthjärnan är en ljuskänslig körtel. Under den mörka dygnstiden tillverkar tallkottskörteln kroppens eget sömnmedel, hormonet melatonin. När ljusmängden ökar fram på dagen minskar melatoninproduktionen. Det har ingen betydelse om ljuset är ”äkta”, dvs solljus eller är konstgjort elektriskt sådant, endast ljusstyrkan i sig är avgörande för tallkottkörtelns funktion.
Det går inte att lagra ljus i kroppen. Tallkottskörteln arbetar nästan oavbrutet under den mörka årstiden. Ljusterapin bör vara så regelbunden som möjligt för bästa effekt.


Helt perfekt!
Tror jag ska boka in massage samtidigt, dom erbjuder det också.

Som sagt mycket trevliga presenter!
Ska handla några fler gardiner på Indiska, sen fick jag ju nu även råd att ta en repa på IKEA där jag ska inhandla lite lampor, hyllor och smått och gott.
Också ska jag dofta Moringa hela hösten!

Nu ska jag ta en snabbdusch och krypa ner i sängen, en ny arbetsvecka väntar...

Kommentarer
Postat av: ewa

Lät alldeles utmärkt alltihop!

Lät lockande det däringa i Sollefteå..

2010-10-04 @ 00:11:10
Postat av: Mamma

... för det är du värd! Kram

2010-10-05 @ 21:01:46
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0