Äntligen fredag!

Det är lite stiltje på jobbet just nu, så jag fulbloggar lite.
Skööönt med helg, jag är så jäkla trött på veckorna fast jag sover fasen 10 timmar per dygn.

Jaha, och nu har snön kommit också, inte bra för mig som blir provocerad av snö... =/
Motorvärmare, kupévärmare, snöskottning, fastfrusna bagageluckor, inte kunna ta sig fram pga. halka och snö, frysa dygnet runt, mer ström går det = dyrare, allt är mörkt, grått och tråkigt, ja ni hör ju själva?!
Det skulle vara fullt tillräckligt om det kom snö en vecka före julafton, som låg kvar till mitten på januari.
Finns det nåt land som har det så, dit jag kan emigrera?
Eller just det ja, jag skulle ju bo på Kanarieöarna på vinterhalvåret.
Tyvärr har jag inte hunnit uppnå den drömmen, ekonomin är inte riktigt med mig.

Nåväl, ska ta och boka in Thai-beachen i Sollefteå snart.
Om jag kommer ihåg att ringa, dom har telefontid mellan 7.45- 8.15, precis när jag är på väg till jobbet.

Ska inte sticka näsan utanför dörren i helgen tror jag, ska sätta upp nya gardiner i sovrummet, putsa fönster, få upp en hylla i vardagsrummet, tvätta, bada i badkaret, försöka hinna se ikapp några tv-program på webben mm mm.
Däremellan ska vi äta nåt gott, är sugen på min potatiskaka med ädelost.

Måste avsluta inlägget med två icke-vinterbilder:

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det finns hopp! Tills för ett par år sen tyckte jag att vintern var slöseri med mitt liv. Men nu ser jag den som en "viloperiod", man får vara inne och titta ut på finvintern eller vara ute påklädd för vinterväder. Och ljuset är så himla fint.

2010-10-22 @ 19:12:47
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: johanna

Ha, ha jamen det är ju det! Slöseri alltså! Man blir ju så trött av att vara inne jämt... men snart vänder det =)

2010-10-22 @ 21:54:06
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0