Motorsugen

Ja ja, mitt i all bedrövelse så drömmer jag om motorfordon på nätterna.
Och ja, jag gillar ju att köra bil.
Jag gillar bilar, helst med V8-motorer.
Jag gillar att köra skoter och fyrhjuling.
Det kanske är chaufför man ska bli?
Fast jag vill inte köra taxi.

Inatt drömde jag att pappa hade en Amazon helt plötsligt, som han hade gömt på lagårdsbotten en längre tid.
Den fick jag provköra, skitfin var den, mullrade lite lagom.
Dock var det en trög koppling.
Mörkblå lack och jättefina originaldäck, såna där med vit rand på däcket och alu-fälgar som såg ut som strängar.
Jättedetaljerad dröm!

Varför varför varför har jag inget jobb och kan förverkliga mina bildrömmar?
Idag såg jag på Arbetsförm. hemsida att Box söker säljare, lön ska dom få också. Intresserade kan kontakta försäljningschef bla-bla-bla!
Jamen vad trevligt att vd:n informerat mig om att han redan anställt en försäljningschef??
Fy fan vilken dålig stil.

Iallafall.
Bilar var det.
Rallyförare skulle jag vilja testa att vara.
Kanske inte ligger så mycket pengar i det?
Om man är amatör alltså.
Jag är inte så himla händig på att meka, men det kan man ju leja bort..?

Ja jag vet inte.
En av mina kompisar har sadlat om från barnskötare till svetsare.
Så så svårt kan det ju inte vara att helt byta yrkesinriktning?
Frågan är bara vad man ska bli om man gillar att köra bil men inte vill/kan meka??

Två drömobjekt:



Cheva Camaro 70-tal



Cheva Impala Convertible 67:a


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har ju en pappa som är åkare. Han kanske kan ge några tips. Lastbilskort kanske?

2010-03-05 @ 18:17:09
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0