Veckans bravader

Herregud vilken dag!!!
Jag är SÅ mörbultad!

Ska ta det från början.
En vecka före jul var vi på Aveny och såg Electric Boys. Trevligt på alla sätt och vis förutom att jag missade sista steget i trappen där och stukade till foten. Som jag fortfarande har ont i. Annandag jul hade jag väldigt hala skor i kombination med en massa snö ute = ett par lårkakor på varje ben.
Igår kväll skulle jag värma oboy i micron, har aldrig varit nåt problem förut.
När den piper och jag ska lyfta ut muggen är den så jävla het att jag BRÄNNER mig på tummen och får värsta blåsan! Trots en massa kallvatten!

Och idag, vad händer idag????
Jag tar ett långt och skönt bad på övervåningen och när jag ska gå ner igen iklädd omvirad handduk och en massa prylar i händerna (smutstvätt, schampo, hårborste mm) vad gör jag då??
Jo jag avlägger VÄRLDENS vurpa utför trappen, från första trappsteget!!
-Aaaaj, får jag ur mig och Frippe kommer springandes och undrar vad jag sysslar med, samt om jag brutit nåt.
Nej, det hade jag inte, men två blåa smalben och en blå underarm blev kontentan av den lilla flygturen.
Tittar man på hela mig kan man tro att jag varit med om en bilolycka.
Och ont har jag!! Helt öm i hela kroppen.
Tur det är vinter och man kan gå klädd i långärmat och långbyxor utan att nån undrar.
Ser ut som en leopard!

Som lök på laxen skulle jag ta bilen och skjutsa Nicolas till en kompis idag och åka och handla nåt gott till middagen ikväll , gissa om den startade? Nehejdå. Inget batteri, igen.  Okej, tänkte jag, jag promenerar på ICA och handlar det nödvändigaste. Ut i 24 graders kyla, näsan hann frysa ihop innan jag var framme. Och jaha? ICA i Bispgården stängde kl 2 idag!! Och jag var där tio över. Bara att knalla hem igen, utan mat.
Därav det varma badet, jag var rätt frusen när jag kom hem....

Så det blev helstekt fläskfilé med kokt potatis och löksås till middag istället för smördegsinbakad fläskfilé med potatiskaka och bea.....

Nu ska jag lägga min onda kropp på värmedynan och se lite Simpsons...

Natti!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var det värsta! Vila och ta det lugnt. Kram

2010-01-06 @ 14:15:33
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Paulin

Men Johanna! :D Jag kan inte låta bli att le fast det låter helt fruktansvärt. Du har verkligen rätt att bara ligga och göra ingenting nu..med de blåmärkena så! Ta det lugnt i fortsättningen...^^

2010-01-07 @ 01:00:42
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Helena

Haha! Ja, det är den Elf:ska förbannelsen!!

Man kommer inte undan den!

2010-01-08 @ 13:27:53
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0