Köttklister

Sitter och läser på aftonbladet.se och ramlar över en artikel om KÖTTKLISTER.
Vad i helvete är det???
Jo, det visar sig vara något slags blodslams som charkuterierna limmar ihop köttbitar med.
T.ex. kan man limma ihop fläskfilébitar till en hel lång filé av restbitar.
Allt för att det ska bli så lite svinn som möjligt.
Låter inte helt fräscht va?
Naturligtvis är detta något Sverige har godkänt genom EU, men än så länge verkar de stora matbutikerna i Sverige inte vara intresserade av att använda sig av detta.
Det är inte jag som konsument heller....


Idag har vi (jag) efter många om och men bärgat Audin från Indianbyn till BTS där den ska få tina upp under natten. Jag tror förvisso inte att den kommer att starta bara för att den tinar upp, men vi får väl se. Jag gissar på att det är nåt med bränslefiltret eller bränslepumpen.
Vet ni vad en ny dieselpump kostar? (Om det skulle vara den som pajat)
Endast 13 000.
Då kommer jag att anlägga en brand på bilen och ta ut på försäkringen.
Eftersom jag jobbat på försäkringsbolag vet jag hur man ska göra för att det inte ska synas att det är anlagt.

Och han som gav mig jobberbjudandet lyser med sin frånvaro.
Lite oseriöst om ni frågar mig.

Ja, ni hör ju själva hur roligt vi har det på Hannåsvägen.
Over & out.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Tur att man inte äter kött från affärn (utom köttfärs ibland). Snart är det cykelföre!

Du får säkert ett annat trevligt jobb! Kram

2010-02-10 @ 18:15:12
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0