Ta vara på tiden....

...för nu går det fort! Fyra dagar kvar till 1 maj, sen smäller det bara till och blir sommar. Som ni kanske vet så räknas min sommar från 1 juni tilll sista augusti. Tre korta och intensiva månader. Då gäller det att vara beredd! Snart blommar hägg och syrén, det är finaste årstiden på året tycker jag.

Idag har jag varit sååå effektiv, bytt sängkläder, tvättat, hängt ut, lagat middag (grillat bogfläsk, ris och svampsås), bakat en jättegod sockerkaka, hängt in ren tvätt i garderoberna samt handlat på ICA.

På onsdag ska jag besöka arbetsförmedlingen, alltid lika kul (NOOOOT).
Trampar omkring på nålar nu tills jag får besked om jobbet i Sundsvall.
Sen ska vi på Näset och (förhoppningsvis) få bilen fixad.
Bromsarna ligger på och det är ju inte bra. Få se vad Patrik Bildoktorn kan göra.

Och vad händer på Valborg då?
Vet faktiskt inte. Nåt majbrasebeök kanske det blir.
Det händer ju grejer på Älggårdsberget också, men vet inte om jag har råd att gå. Eller om jag har lust.

En rolig grej gjorde jag igår, jag beställde Småstadsliv 1 och 2 på dvd!!
Det är det roligaste jag sett på mycket länge.
Det är ett gäng från Alfta i Hälsingland som tidigare hållt på med revyer och sen utvecklat det hela med att göra film av karaktärerna. Min kusin visade oss detta på Youtube och jag garvade så jag trodde jag skulle pinka på mig.
Handlar om en liten by där man får följa valda delar av ortsbefolkningen....Helt sinnessjukt roligt!
Skulle lika gärna kunna varit inspelat i Bispgården.
Sök på "Småstadsliv" på Youtube eller besök hemsidan.
Sjuk humor när den är som bäst!
Se trailern!


 

Kommentarer
Postat av: Paulin

köng, köööng..köngmotocykel köngmotocykel! Ja lyssnar på hårdrock ja! Skulle kunna gö va som helst för hårdrock!

2010-04-26 @ 20:42:30
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Mamma

Kul att du ser positivt på tillvaron. Kram

2010-04-26 @ 22:14:26
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: ewa

Håller tummar!

2010-04-27 @ 18:47:51
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0