Måndag

Idag är planen att putsa klart sex fönster utomhus och att tvätta ett par maskiner.
Bra torkväder idag!

Har även sökt ett jobb i Sundsvall idag, mycket spännande...
Är OTROLIGT sugen på en normal lön igen.

Patricia är hemma från skolan idag med magont och illamående.
Frippe har också varit halvklen i helgen, och även jag har haft känningar.
Så istället för att tro att det är magsjuka (uuääääk) började jag fundera på om det var nåt vi ätit...
Kom fram till att vi alla tre ätit min hembakta filmjölkslimpa med solroskärnor i. Såg nämligen att kärnorna blivit gröna (??!!!) i brödet och trodde det var mögel. Sen googlade jag (såklart) på solroskärnor och fick bekräftat att bröd bakat med birkarbonat kunde färga kärnorna gröna, inget farligt, men ser lite oaptitligt ut...
Så det är väl magsjuka då...en lättare variant av det iaf, det är ingen som kräks...!

Har följt askmolnets framfart de senaste dagarna med stort inresse. Inte för att vi ska flyga nånstans men jag tycker fenomenet är intressant. Medierna driver upp det hela med ord som KATASTROF, MILJARDFÖRLUSTER och dylikt, lite roligt tycker jag. Jag tycker det är helt okej att vulkanen får ett litet utbrott. Visar bara på hur lite vi människor har att säga till om egentligen. Det enda trista jag kan se med det här är att folk kan bli utan jobb, samt att det är jobbigt för dem som inte kan ta sig hem. I övrigt rör det mig inte ryggen om affärsmän inte hinner till viktiga möten eller om luftrummet är helt tomt. Naturen kan behöva vila lite och det finns väl för fan Internet och videokonferenser nu för tiden??
Och ett företag som verkligen har visat handlingskraft och superservice i allt detta är Ving.
Jag är medlem på deras sida på Facebook och har följt utvecklingen där. Och shit vad dom jobbar bra på att delge information, uppdatera läget, få hem resenärer på allehanda sätt genom tåg, buss och båt.
Sociala medier när det fungerar som bäst!
Jag vet ju vilket bolag jag ska resa med nästa gång i alla fall...

Nä nu väntar fönstren.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: mias

Och vart tog du vägen i dag DÅ. Fönstrena behöver du inte fixa i detta blåsväder. Iskallt, blä hatar då det blåser.Har du ringt kommun om du har skräp till sopbilen? Jag har ringt och talat om att det kommer att stå ett hus uppe vid vägen på Ringvägen 6.Ha re.

2010-04-19 @ 15:00:15
Postat av: Mamma

Ingen magsjuka på fredag!!! Spännande med jobbet. Kram

2010-04-19 @ 19:09:39
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: ewa

Japp. Kanske dags att stanna upp och lyssna på Moder Jord. Vi har trampat rätt hårt och länge på hennes ansikte utan att rengöra det.

2010-04-19 @ 21:03:33
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Mia: Ha ha, ja det skulle se bra roligt ut =)



Mamma: Nejdå det är ingen fara.



Ewa: Visst är det så.

2010-04-19 @ 21:39:41
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Helena

Känner precis likadant!!!

Vi bor faktiskt på planeten jorden!! Då är det bara att anpassa sig, vi utnyttjar den till fullo, så nu får vi ta lite smällar!! Och samma med affärsmännen. Kan aldrig tro att deras otroligt viktiga möten inte går att lösas, som sagt, vi lever på 2000-talet med telefoner och internet, och även köpsugna människor ser väl nyheterna och har förståelse för askmoln!

2010-04-19 @ 22:07:19
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0