Jamen här kommer ett inlägg

Nu är det nästan en månad sen jag bloggade sist.
Har varit så kopiöst oinspirerad så jag har helt enkelt inte haft nån lust.
Men det har ju hunnit hända lite på en månad...!

Vad gäller Nicolas och skolan så har det blivit lite bättre.
Han vill iallafall gå på morgnarna.

Frippe svetsar på på skolan, ska lägga nytt prov på tisdag.

Patricia har varit med i tidningen, mycket bra initiativ!

Själv har jag mestadels deppat över vädret, tittat på film, hälsat på en vän, varit ute på ett par partaj
och häckat på datorn.

Inget jobb på g.
Fick ett djävulskt, diaboliskt bakslag på ett jobb jag sökt, som lyckades trycka mig extra långt ner i skorna och har konstaterat att jag nog inte kommer få nåt jobb i den här kommunen, så jag tänker söka mig utåt.... Sundsvall känns intressant.

Vi får se hur det går. Jag måste få energi så jag orkar ta mig för.
Men nu är ju våren i antågande så allt blir lättare för varje dag!
Har hängt tvätt ute i två dagar, underbart.
I helgen har vi storstädat huset, helvete vad damm man har överallt egentligen, äckligt.
En av våra sladdlösa telefoner är försvunnen, trodde den skulle dyka upp efter saneringen av huset, men icke.
Kan inte söka den heller, den är strömlös... och den andra telefonen har pajat!
Dagens i-landsproblem: av tre sladdlösa telefoner så funkar nu bara en. Buhu!

Jag skaffade Spotify för ett tag sen, men har inte satt mig in riktigt i hur det funkar och inte gjort några spellistor eller så. Tills för några veckor sen! Gud vilken genial idé Spotify är! Det enda trista är att två av mina favoritband, Pink Floyd och AC/DC inte finns tillgängliga där.
Men jag har upptäckt så mycket annan bra musik! Eller ja, mest återupptäckt "gammal" musik...konservativ som jag är... Hursomhelst, kul är det! Allt blir liksom så mycket lättare om man har lite bra musik i bakgrunden.

På fredag ska mamma och jag iväg på spa på Södra i Sundsvall.
Resan som inte blev av sist, då mormor gick bort.
Så vi får hoppas det inte är nån fler som ska dö.
Här tas inget förgivet längre...
Men det ska bli otroligt nice, har så förbannat ont i ryggen, längtar efter massage.

Jaha....
Planer framöver då, har jag några såna?
Tja som sagt på jobbfronten har det ju sett mörkt ut men får se om det kan dyka upp nåt i stan.
Det kräver ju förstås att Frippe är på hemmaplan.
Men vi får se, jag ska avvakta ett par veckor, det kanske händer andra grejer här.
Say no more....;)

På nöjesfronten har vi faktiskt ingenting planerat, känns ju lite småtråkigt.
Men det ska väl bli några påhälsningar snart, till Anders&Paulin bl.a.
Sen flyttar min kära vän M till Sundsvall (ogillas) så dit ska också kosan styras.

Och på tal om ingenting så måste jag sluta tvångssurfa efter amerikanare på Blocket.
Inser att jag inte kommer att kunna/hinna skaffa nån bil till sommaren, och det gör mig GRINFÄRDIG.
Istället surfar jag på lediga lägenheter i Sundsvall, bara för skojs skull...
Finns en femma på Vintergatan (Östermalm) med rimlig hyra!
Men men, in my dreams.

Imorrn ska vi (jag) byta däck på bilen.
Det är nåt fel på bromsarna bak, måste kolla vad det är.
Med min sedvanliga tur är det säkert bromsoken, billigt och enkelt.
NOT.
Nåväl, när Audin funkar som den ska ska den säljas och bytas mot en Volvo S80.
En bekant till oss ska sälja sin -01:a till ett mycket förmånligt pris.
Men det beror ju förstås på om det går att sälja Ådin.
Frippe får lägga ut annons, han har mer flyt än mig.

På återseende.






Kommentarer
Postat av: ewa

Jamän det var väl för väl att du plitat ner lite av allt möjligt nu då.

Välkommen åter!

2010-04-18 @ 12:49:36
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: mias

Men vad skit kul att se dig skriva igen. Det har varit väldikt tråkigt .Sist du skrev va då du hämtade oss i S-vall då vi kom hem från Thailand. Endast 1 månad sedan.

2010-04-18 @ 13:37:03
Postat av: tant anna

låter ju spännande det där med nytt jobb

är man ung finns ju möjligheter

kallas utmaning

jag har ju bytt jobb ett antal ggr de senaste åren

sagt upp mig bl.a

men här i stan finns ju alltid jobb för en undersköterska

ååå spa med mamma..låter härligt

jag frågade marianne om jag får fira valborg hos dem

o det får jag :)

så mysigt att grotta ner sig i soffan där hos dem o så sover vi i skift/tant anna

2010-04-18 @ 14:33:22
Postat av: Mamma

Välkommen tillbaka!

Hoppas också att vi kommer iväg på fredag. Kram

2010-04-18 @ 15:56:35
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: johanna

Tack, det var trevligt att vara efterlängtad!

2010-04-18 @ 16:45:24
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0