Ny vecka, nya möjligheter

Hallå bloggvärlden!

Jag jobbar hemma den här veckan. (Nej jag är inte sjuk, lite logistikproblem bara)
Har byggt upp ett kontor här i sovrummet, som är enda braiga stället där man kan stänga dörren om sig och utestänga ljud från barn, tv-apparater & sånt.
Så nu sitter jag i sängen med datorn i knät, headset på huvet och anteckningsblock i näven.
(Ligger även en stor röd katt vid fotändan och håller mig sällskap, det får han om han är tyst)
Och det går skitbra! Har fått iväg bra med försäkringar.
Det är så skönt att slippa kliva upp i svinottan, skrapa rutorna och halka iväg två mil för att göra samma sak som jag kan göra hemma. Sen slipper jag piffa upp mig, kan gå här hemma i sunkpyjamas och otvättat hår utan att nån bryr sig.....Mycket najs att vara "mobil".
Skönt att ha den här möjligheten nu när jag är inne i nån sorts asocial period...

Var iväg en snabb repa till Sundsvall i lördags.
Mannen behöver glasögon (åldern börjar sätta sina spår...*fniss*), och Patricia behövde justera sina, jag hade ju presentkort på Indiska och Nicolas på Lekplaneten så det passade ypperligt att vi for ner allihop.
För Frippes del blev det ett par svarta Ray-Ban brillor med röda detaljer på, för min del mörkröda och lila gardiner (som mamma ska få sy upp...), ljuslykta, vantar och duk från Indiska; sen IKEA och där blev det nya lampor, lampskärmar och lite smått och gott, och Nicolas fick med sig ett monsterlego och ett par spel från Lekplaneten...

Så så fort jag har putsat fönsterna och fått gardinerna uppsydda ska det bli höst här hemma.
Har funderat starkt på om jag ska köpa mörkläggningsgardiner till alla fönster som ska vara nere för jämnan så man bara kan glömma att det är vinter. Man kan dra upp dom igen lagom till sista april.
Kan ju inte vara några som helst problem, ungarna kan åka buss till skolan, jag jobbar hemifrån, mat och kläder kan beställas från Internet. Så behöver man inte visa näsan ute förrns det blir vår igen.

Nåja, ska återgå till jobbet, min rast är slut.
Adios!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Förstår att det är skönt att jobba hemifrån :) Men inte är väl vintern SÅ illa va? :D tänk vad mysigt det är att vara ute en liten stund, bli lite sådär småfrusen, sen gå in, tända ljus, krypa in i en varm filt (eller famn?) och dricka en stor kopp te..gud jag får myskänslor bara av den beskrivningen ;D

2009-10-13 @ 14:33:19
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: johanna

Jo visst kan det vara mysigt, men grejen är ju den att vintern är så jävla lååååång. Från och med nu tills mitten på april, det är ett halvår innan man får uppleva sol, värme och grönska...it´s killing me...

2009-10-13 @ 19:28:28
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma

Roligt inlägg!!!

Kommer ner med presentboken nån dag. Kram

2009-10-13 @ 20:28:04
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: ewa

Måste gå att sälja in ide´n med "Lev mörkläggningsliv" till nåt eventföretag eller starta ett själv!

Upplev 1 veckas mörker- 18.000:- Häpp!

2009-10-13 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0