Baka!

Imorgon blev jag ledig och då ska jag baka!
Tänker tjuvstarta redan ikväll, och då blir det dessa tekakor (scrolla neråt), som jag hittade hos annasara.net.
Fanns en massa goda recept på hennes sida, blev riktigt sugen på att prova nåt nytt, man äter ju bara samma gamla makaroner och korv hela tiden.

På nya jobbet håller vi på för fullt med utbildning, ommöblering, fixning, skruvning, inkoppling...riktigt kul!
Börjar känna oss hemtama och invanda på Gullbacksvägen 3 nu.
Ja, jag skriver så eftersom vissa tar illa upp om man säger gamla Aktsam....Kommunen har namnförslag till byggnaden på gång, vad sägs om bl.a. "Blå huset", "Munsåker", "166:an", "Paletten", "Hamsa", "Gullbackens Företagscenter"?
Vi lär väl få se vad byggnaden döps till...

Helgen blir lugn, ska uppvakta Paulin som fyller år på lördag, men det blir alkoholfritt för min del eftersom magkatarren inte riktigt vill ge sig. Och det vore ju dumt att utmana ödet...

Nu har gardinerna jag beställt kommit också, så jag ska göra lite vårfint här hemma i helgen.
Kanske, kanske kan man då kan börja hoppas på att våren är i antågande...




Kommentarer
Postat av: Mamma

Blå huset låter väl bra.

Du är duktig som bakar!

2009-03-19 @ 19:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0