Fortfarande chockad

Vilken helg!!!
Lyckades ta hem första priset i damklassen på Hillclimben i lördags, gissa hur kul det var??!!
Heeeelt otippat måste jag säga, jag gick bara ut och hade skitkul, sen gjorde det sig själv på nåt vis...
For upp på Hammarn vid nio på morgonen, hämtade upp kusin A och for upp i backen och registrerade oss.
Sen cruisade vi litegrann, klistrade på startnumren på bilen, köpte vatten och cig och till slut var klockan elva, då var det förarmöte i backen. Hett utav själva f......var det, det fullkomligen stekte, och inte mycket skugga fanns det nånstans.
Vid tolv startade mc-klassen, fort gick det och vips var det dags för damerna.
Jag hade startnummer 20, näst sist.
Väl framme på startplattan växte hornen fram och jag tryckte gasen i botten och drog iväg!
Kunde inte våldsköra så fort, dels var det rullgrus på vägen och dels är bilen så stor och bred att man inte törs dra på så fruktansvärt i uppförsbackarna. Nåväl, kom i mål gjorde vi på 1,32,80.
Sen åkte vi ner igen och inväntade nästa åk. Fortfarande varmt som satan....köpte hamburgare och cola och hittade ett skuggställe där vi låg ett bra tag. Skitkul att se herrarna köra medans!
Pjuhh, sen dags för andra åket. Samma procedur, gasen i botten och iväg det bar.
Vi startade först, eftersom vi startade sist i första åket. Försökte köra så jämnt som möjligt, men hade ingen aning om hur det gått när jag susade i mål. Det var såååååå kul att köra, och mycket folk var det i backen!
När vi parkerat där uppe och inväntade de andra tjejerna gick vi ner till kontrollkillen och kollade min tid.
1,32,07!!!!!!! Shit, nu blev det ju spännande helt plötsligt!!!
"Ta det lugnt, tjejer, det är bara preliminära tider!" sa kontrollkillen....
När alla tjejer gått i mål, såg det enligt listan ut som om jag blev trea, Paulin tvåa och en annan tjej etta.
Så jag och Pållan kramades och skrattade, bägge två på pallen, fan vad kul!!!!

Jag och A åkte ner på byn och tog ett varv, sen åkte vi till Gulldalen och pustade ut ett tag.
Ringde till pappa och Frippe och tjoade, "jag kom trea, jag kom trea!"
Blaskade av oss, inväntade Paulin och hennes kompis och for sen till hennes föräldrar och käkade grillat.
Frippe och kidsen anslöt, och strax före kl 19 skjutsade Frippe ner oss till prisutdelningen.
Innan entrén hade dom satt upp en skylt med de slutgiltiga tiderna för alla.
Frippe läste noggrant och sa "men enligt den här har ju du vunnit, Johanna"
"Nähä, du ljuger!"
Tordes icke ta ut nåt i förskott, vi gick in och kollade pristagarna i mc-klassen, sen var det damernas tur.
Då ropar dom upp Paulin som trea, den andra tjejen som tvåa och mig som etta!
Jag höll nästan på att svimma, TOTALT oväntat! Jag var ju jättenöjd med att bara komma trea!!
Shit pommes frites....






Ja herregud....
En SVINrolig helg har det varit iaf!
Såklart blev det cruising på kvällen, en del öl och cider slank också ner!
Så tack snälla pappa för att jag fick låna bilen!!
Lägger upp fler bilder sen, då jag fått över dom på datorn.

Go´kväll!

Kommentarer
Postat av: ewa

GRATTIS! Snyggt jobbat!

2009-06-29 @ 22:51:29
Postat av: ewa

Vad fick Du för roliga priser??

2009-06-30 @ 07:27:56
Postat av: Åsa

Stort bamsegrattis till 1:a priset!

2009-06-30 @ 20:12:14
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: johanna

Åsa: Tack tack!



Ewa: Du får väl komma hit och se!

2009-06-30 @ 21:11:09
URL: http://josblogg.blogg.
Postat av: Mamma

Jättekul att du vann! Din pappa var stolt också. Kram

2009-07-05 @ 22:27:21
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0