En shopaholics bekännelser

Undrar vad som händer i kroppen med kvinnor som shoppar? Rent fysiskt/kemiskt alltså?
Kanske inte gäller för precis ALLA tjejer, men för mig så händer det helt fantasktiska saker!
Det måste vara nån slags kemisk substans som frigörs och sänder ut lyckokänslor i hela kroppen när man fyndar, handlar, fönstershoppar och har sig. Som knark ha ha!
Idag tog jag en heldag på Birsta HELT SJÄLV, sprang över en påse pengar och bestämde mig för att åka iväg.
Because I´m WÖÖÖÖÖRTH it.

Först gick jag hela övre planet på Birsta City (där det bara finns kläder och skor), två varv.
På det andra varvet hittade jag ett par ljusa jeans på tjockaffärn (Zizzi =) som var snygga, tog två par i två olika (STORA) storlekar och marscherade till provrummet. Dröm om min förvåning när jag fick gå ut från hytten och hämta ett par i en mindre storlek än jag normalt brukar ha????? Lycka, dom fick följa med hem.
Sen en sväng på Indiska, hittade skitfina turkosa örhängen som det stod mitt namn på.
Och när jag hittat så fina turkosa örhängen så behövde jag ju en turkos klänning till dem, inte sant??

Sån är jag, jag kan köpa nåt litet, som jag sen måste matcha med nåt "större".
Tex. har jag en skitfrän nyckelring som det står "Pussy wagon" på. (Den från "Kill Bill" om ni sett den)
Då tänker jag på allvar, att jag måste ju ha en snygg bil till den! Men så rik har jag inte blivit. Än.

Nåväl, gick tillbaks till Zizzi och hittade naturligtvis en turkos klänning ( i stl M, jag brukar alltid få köpa L, även om det är over-size-storlekar) som fick göra jeansen sällskap i påsen. Jippi!
Sen rulltrappan ner och avverkade i rask takt Kicks, Åhléns, Body Shop och Apoteket Shop.
På Åhléns fick man en present från Clinique om man handlade två produkter, hurra!

Glad i hågen for jag och Audin vidare på Boa och Coop.
Midsommarmat och midsommarsprit. (Nä det blev rosévin och cider)
Sen hem!

Och på vägen hem var jag så nöjd, glad och tillfreds att jag bestämde mig för att fråga pappsen om han lånar ut amerikanarn till mig så jag kan tävla i Nostalgia Hillclimb. Har gått och funderat och velat på det länge, men då bestämde jag mig! Och, ja jag fick låna den! Men jag var en dag sen med anmälan så jag är inte säker på om jag kommer med, men dom skulle höra av sig.

Helt ont i ryggen och fötterna, men helt nöjd med dagen tappade jag upp ett hett bad och vilade min trötta lekamen.
Fy fan vilken bra dag!
Det MÅSTE vara nyttigt för kropp och själ att ha såna här dagar!!
Och det MÅSTE frigöra nån slags endorfiner i kroppen när man får shoppa!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja nacken och ryggen tar alltid en smäll när man går och shoppar, men det är det VÄRT!!!

2009-06-18 @ 15:34:43
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: ewa

Kan vara seretoninet som flödar- så det kan vara ett sätt att slippa äta piller- GO SHOPPING!

Så kul att läsa Dina inlägg!

2009-06-18 @ 16:56:32
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kommer säkert att hitta en bil till nyckelringen! Kram

2009-06-19 @ 00:06:11
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härlig dag!

Är shopping-nerven tillfredsställd en stund?!

2009-06-19 @ 16:59:38
URL: http://ace67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0