Pustar ut

Sitter nu uppkrupen i sofffan med datorn.
Idag har vi städat ut julen. Lite tråkigt men nu känns det skönt!
Satte upp lite nya lampor i olika fönster, det blev riktigt bra.
Sen har jag tokstädat i sovrummet, dammsugit golven och hela sängen + madrasserna, dammtorkat överallt och bytt sängkläder. Köpte ett nytt duntäcke åt Frippe när vi var på Ikea igår, hans gamla läker otroliga mängder dun, när man bytte sängkläder såg det ut som en fågel-slaktplats under sängen...men nu är det rent och snyggt!

Igår kväll kom mina kusiner D och A och Paulin och deras kompis F och våldsgästade oss, vilket var mycket trevligt!!
Vi åt helstekt kotlettrad, klyftpotatis, ris, sallad, rödvinssås och bea. Blev som en liten buffé, mycket gott.
Sen körde vi ut ungarna från vardagsrummet uppe och testade nya Guitar Hero World tour.
Vi lyckades inte utklassa min son, kan jag säga.
När han skulle "visa oss" hur man gör, harklade han sig högt och sa "NI SÅG ATT JAG VALDE "EXPERT" VA??!!"
Skitunge.......!
Sen spelade vi sällskapsspel och käkade ost och kex.
Väldans najs afton.

Igår på Ikea så följde det även med en router hem.
Imorgon när jag är helt ensam hemma ska jag försöka mig på att installera den.
En fågel viskade i mitt öra att man hamnar i Indien om man försöker ringa Telia support....och måste kommunicera på knagglig indisk-engelska....låter ju som en dröm!
Får vä se om det slutar med att skiten åker ut i snödrivan eller om man lyckas få till det...
Hon i Telia-butiken sa att det var busenkelt, men det säger dom väl jämt.

Nåväl, nu ska jag fäjs-bokka lite, adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0