Yes!

Nästan precis hemkommen från Ö-sund.
Vi har våldsgästat Tina och L från igår tills idag.
Igår kväll var vi ute och åt goda pizzor på Athena med Helena och E, sen var vi på premiären av "Män som hatar kvinnor" på bion. Det var totalt fullsatt, trehundra pers och varmt utav bara he......
Men filmen var faktiskt jätte-jättebra!
Noomi Rapace gjorde ett lysande porträtt av Lisbeth och Micke Nyqvist var oxå superbra som Blomqvist.
Storyn höll hela vägen igenom och det var idel kända braiga skådisar även i de små birollerna.
Det är nog den bästa filmatisering av en bok som jag sett tror jag. Visst hade dom kapat en bit av storyn, men det gjorde inget, dom skildrade boken kanonbra ändå. Så ni som inte läst böckerna, GÖR DET NU och se filmen sen!!!

Idag for vi på Storsjöbadet med Tina och kidsen och låg i plurret några timmar.
Jag hoppade ner i motionsbassängen och simmade en kilometer!
Det var jätteskönt efteråt, alla leder kändes smidiga och uppmjukade.
Det är så synd att det inte finns nån badhall i Bispgården, simning skulle jag kunna syssla med varje dag.
Ett motionssätt där man aldrig blir svettig, helt optimalt för min del som HATAR att svettas.

Nu känner jag mig helt trött, ska slumra en stund i soffan innan mellon.
Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: ewa

Ok, kul med simning. Jag saknar också en hall i närheten.

2009-02-28 @ 19:50:35
Postat av: Mamma

Jag hatar både att svettas och att bada!Kram

2009-03-01 @ 16:22:55
Postat av: Suss

mm filmen var helt suvveräääääääänn.. lite väl ihoptryckt på slutet men det gjorde inget, de fick ju med det som var väsentligt.. så jag håller med, läs böckerna och se sedan filmerna.. jag längtar efter uppföljarna.. och sportnörden kommenterar...simma svettas man av... du känner det bara inte eftersom det är blött runtikring :-)

2009-03-02 @ 07:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0