Dagens i-landsproblem

Jag är ganska brydd.
Igår dammsög jag nätet på artiklar eller nån sorts blänkare om att AC/DC nu nått Europa
och Norge. (Dom spelar i Oslo ikväll)
Men ingenstans, jag upprepar INGENSTANS står det ens den minsta notis om att ett av världens största
rockband nu börjar sin turné i Europa??? Men när Bruce Springsteen så mycket som andas om ett skivsläpp eller Sverige-besök så får journalisterna kollektiv ståfräs och skriver spaltmeter. Eller om Håkan Hellström (förlåt Paulin...) har haft en spelning på nån sylta i Trollhättan där en massa fjortisar svimmat så står det på löpet i bägge kvällstidningarna.
Jag undrar bara vad det är för jävla snedvriden bevakning av nöjeslivet vi har i Sverige?

Sen ibland önskar jag att jag vore tv-journalist och fick vräka ut mig i kvällspressen med en egen krönika.
Då skulle jag ta upp fenomenet med att amerikanarna inte kan nöja sig med att importera brittisk humor som den är, utan måste göra en helt egen serie med amerikanska skådisar som är helt värdelös???
Jag tänker på tv-serien The Office, BRITTISKA versionen.
Ni som sett den vet ju att David Brent är totalt oefterhärmelig, det är som att man skulle försöka sig på att amerikanisera Basil Fawlty ungefär. Jag har sett den amerikanska versionen några gånger, men det GÅR ju inte, den är ju inte ens kul?
Visst, Steve Carrell (som gör David Brent) är jätterolig i andra filmer, men INTE detta.
Dom bara FÖRSTÖR hela serien i sin tråkiga amerikanska anda.
DET skulle jag skriva en krönika om.
Men nu är jag ju inte tv-journalist så jag får väl nöja mig med att gnälla här i bloggen....

Iallafall, jag blev ju utmanad för ett tag sen, har glömt bort det.
Men här kommer det:

5 saker jag inte kan leva utan:

Ja, om vi bortser från det här livsnödvändiga som familj, mat, syre, vatten och elström och är riktigt, riktigt ytliga och prylberoende så skulle väl livet vara lite mer tråkigt och opraktiskt utan:

*Mobilen
*Internet
*Tvättmaskinen
*Solglasögon
*Musik

Nu ska jag laga mat, det blir pasta med skinka och ädelostsås idag.
Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: ewa

Jag föreslår bestämt att Du skickar in Dina åsikter till kvällspressen, eller föreslår LT/ÖP åtminstone, att ta till sig Dina sunda, viktiga insikter ang. bevakningen (bristen på..)av nöjeshändelser. GO FOR IT!!

2009-02-18 @ 20:06:37
Postat av: Mamma

Engelsk och amerikansk humor GÅR INTE att jämföra!

2009-02-18 @ 21:50:24
Postat av: Mamma

Det var roligt att ses igår! Bra att du supportar mig när ni kommer hem! Kram

2009-02-19 @ 16:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0