Update

Jahapp, what´s new?
Ja, rätt mycket faktiskt!

Helgen har iaf varit helt otroligt rolig!
Vi åkte ner till Sundsvall på torsdag kväll och gick på "Bröllopsfotografen" med Anders & Paulin.
Skitrolig film!
Sen hem till deras nya lgh, gjorde bulfika och slappade till ett par filmer på tv:n.
Upp med tuppen kl 6 på fredag morgon, för att hinna med tåget till Stockholm.
Naturligtvis missade vi första bussen in till stan, för att sedan bli upplysta av en morgontrött och sur busschaufför att vi minsann skulle stå på andra sidan vägen för att åka in till stan....well well, vi hann i god tid till tåget som avgick 8.11. Sov nästan hela vägen till huvudstaden, checkade in på Scandic Continental och tänkte vila ett par timmar till eftersom det inte blev så mycket sömn på torsdag natt.

Men då såg jag att vi bodde skitnära Åhléns, så jag tog en tripp dit eftersom jag behövde strumpbyxor och hårbalsam(!). Sen vart man ju gåendes där bland alla parfymdiskar och roliga avdelningar, så när vi kom tillbaks på rummet var det helt plötsligt dags att hoppa i duschen...

Träffade Daniel som kom upp till oss på hotellet, trevligt, trevligt.
Sen promenerade vi till Broncos och vräkte i oss TJÖTT och pärer och en massa drinkar och öl.
Vidare till Hovet och konserten.
Det blev en del öl där med....

Omöjligt att fånga en taxi efteråt (Idolfinalen gick ju samtidigt så det var en hel del folk där...), men till slut fick vi tag i en. Tillbaks på hotellrummet, insåg att vi var skithungriga, så vi sprang ner till 7Eleven och köpte pizza och pasta..... lite kul att kunna gå ut och handla mat kl 3 på natten!

Dan efter gick vi och kollade på NK:s fantastiska julskyltning, EXTREMT mycket folk...
Tog en repa in på NK och handlade lussete och julte på NK:s egna te- och kaffehandelsbutik!
Lusseteet är det godaste jag druckit på länge faktiskt....
Allt som allt en jättekul helg, jag har skrattat så jag har träningsvärk i magen!

Väl tillbaka i verkligheten så har jag även avslutat mitt projekt på Box idag.
Tyvärr kunde han inte erbjuda en fast grundlön, och eftersom jag stämplar ut nu så ville jag inte fortsätta.
Tanken var att man skulle börja sälja direkt och förlita sig på att det skulle funka.
Men det törs inte jag göra, trots allt har vi både huslån och barn, plus att Frippe också är arbetslös.
Hade varit en annan sak om han hade jobbat, då kanske jag hade tordats chansa lite. Men inte nu.
Vilket betyder att när jag stämplat ut får jag likadana pengar fast det är Försäkringskassan som betalar ut dem istället för a-kassan. Job kallas det; Jobb- och Utvecklingsgarantin. Job Andersson tänker jag på ha ha!

Ja ja, känns som ett bra beslut.
Så nu måste jag tyvärr lämna ifrån mig datorn...håller på att kika på en ny.
"Har man väl flugit första klass, kan man liksom inte gå tillbaka till ekonomiklass..." (Citat Jerry Seinfeld)
Dvs. har man haft en laptop vill man ogärna gå tillbaks till stationär....

Den här veckan är min ambition att hinna:

*baka lussebullar

*göra julköttbullar

*göra Jansson och frysa in

*fortsätta med tvättberget.

Höres!

Kommentarer
Postat av: TiNAWiNA

Jag hade ju visserligen sluppit allt jobb, rulla, steka, rulla, steka mer, men smeten hade ju ändå varit förstörd tyvär=/

Skitgrejer...! Men jag prövar väl igen kanske... lär knappast nånsin göra samma misstag igen, kanske ingen annan heller=P

2009-12-15 @ 22:14:52
URL: http://winatina.blogspot.com
Postat av: Helena

Hej!

Låter som om ni haft det bra!! Hörde av A och P att konserterna var bra oxå!! Nu har ljusen kommit oxå, kanske kan samordna leverans när jultidningarna kommer?? Och juldagen verkar funka för alla, angående julfirandet! Hej!

2009-12-16 @ 16:32:36
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0