Det är inte bara shopping som är humörhöjande

På onsdag kväll fick jag en tid på Sundsvalls Nagelsalong.

Jag är SÅ fascinerad av snygga naglar, och brukar unna mig förlängning nån gång vartannat år så där.
Frippe och jag ska ju inte ge varann några julklappar i år, så då tycker jag liksom att jag kan få unna mig det här istället...vet inte riktigt varför jag försvarar mig, men det kanske sitter en Luther nånstans som säger åt mig att jag är arbetslös, borde kunna göra nåt vettigare av pengarna, att det är onödigt...jag vet inte.
Men det är då jag brukar säga till Luther på ena axeln att jag faktiskt är vuxen och gör som jag vill!
Vill jag lägga pengar på att tramsa till mig med långa naglar för att jag tycker det är skitsnyggt och kul så får jag göra det! Som sagt, det händer vartannat år kanske.
Nog med ursäkter.

Längtar tills på onsdag i alla fall.
Funderar på svarta naglar, tycker det är så jäkla snyggt.
Sen kan man ju lacka dem knallröda till jul...

Till exempel så här: (bilder från Sundsvalls Nagelsalongs hemsida)



eller så här...




eller varför inte dessa:






...dom här var oxå snygga:





Vi får se vad det blir.
Bara att fara iväg och bli lite ompysslad en stund gör ju underverk med en.

Lite kuriosa: Det är en dam och hennes make som driver salongen, jag har varit där en gång förut och gjort naglarna (innan vi gifte oss) och då var det maken, Erik, som gjorde dem!
Han är alltså 55 år gammal och har blivit nagelskulptris (skulptör?) på äldre dagar! Till vardags jobbar han åt Sundsvalls Kommun med röjning, rörmokeri, kör traktor och lastbil, mm.
Och han är jätteduktig!! Och trevlig och rolig som fasen.
Hoppas det är han jag får komma till!

Over&out.





Kommentarer
Postat av: Helena

Men gud vad lustigt! Det är väl det sista man tror att en 55-årig man skulle vilja ägna sig åt...

Men arbetslös?? Har du blivit det nu??

Och på nåt konstigt vis ska man alltid försvara sina inköp, även för sig själv... Inte går killar runt och gör så... Och ofta köper de ju mycket dyrare grejer än tjejer, men det är helt OK!

2009-12-07 @ 18:19:01
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: sys

Ja, jag vet ju inte riktigt än (se förra inlägget), men jag har ju gått på stämpellön i 1 1/2 år så det känns som om jag är arb.lös...

2009-12-07 @ 18:33:14
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma

Låter kul med en nagelfarbror!

2009-12-07 @ 19:38:51
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag vill också!!!

2009-12-08 @ 10:42:31
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Helena

Hmm, lustigt, hade helt missat det förra inlägget... Men det förklarar ju saken... Ha så kul i Estockhomo, och rocka ifrån mig med!!

2009-12-08 @ 12:22:18
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: ewa

Första bilden på nagelkonst är snygg..men kanske tvärtom också kan va nåt,vitt längst ut alltså...nä nu vet jag! Zebrarandiga såklart! Eller med döskallar...Ha,ha

2009-12-09 @ 11:05:10
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0