Snart påsk!

Imorgon ska jag ägna hela dan åt att baka och städa!
Det ska bakas muffins i mängder plus tekakor.
Tll skillnad från min mor, så tycker jag faktiskt att det är härligt att baka!
Avslappnande, ger resultat, luktar gott....ett hem blir lite rikare med hembakat bröd!
Sen ska jag hinna med att tvätta lite och byta sängkläder.
Och allt detta måste hinnas med imorgon, för på fredag blir det pimpling på Fisksjön med syrrans svärföräldrar
hela dan, på lördag ska jag bjuda mina Umeåpolare på lunch på förmiddagen, och kl 17 ska vi infinna oss på Hussen för att fira kusin A som fyllt 30. På söndan är vi också bortbjudna på middag, till Järkvissle.
En helt inbokad helg m a o!!

Känns lite småskönt att slippa tänka på mat en hel helg...förutom påsklunchen då, men jag ska göra paj som är snabbt och enkelt.

Ikväll blir det soffliggning (ovanligt va?!) och tittning på Rent hus och Leila på landet.
Höres!

    

Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt att du lärt dig lite hushållssysslor!

Jag kan inte ta åt mig äran att du fått låra dig något av mig. Kram

2009-04-08 @ 22:24:58
Postat av: ewa

Ha, Rent hus gillar jag (såklart)Tror jag måste sminka till mig och fixa håret och ta ett kort och skicka till min "look alike"!

Jag blir nästan mörkrädd när hon står i vissa vinklar..

2009-04-09 @ 14:08:10
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Jamen gör det, fan vad kul det vore!

2009-04-09 @ 19:01:05
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Syster

Ja ni är lika till utseendet OCKSÅ!

2009-04-09 @ 20:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0