I´m back!

Sådärja, nu funkar data-helvetet igen!
En grej är lite trist bara, den externa hårddisken som vi la över alla bilder och all musik på kan också vara infekterad av virus......enda sättet att få reda på det är att plugga in den i datorn.
Om anti-virusprogrammet tjuter så är det bara att göra om hela proceduren igen...tömma datorn, och installera allt på nytt. (Det tog ca 3 timmar.....) Och dessutom är bilderna och musiken borta isåfall......
Har inte tordats prova än.

Har det hänt nåt nytt sen sist då?
Njaää det kan jag inte påstå.
Fortfarande arbetslös, badrummet är fortfarande upprivet....
Fick ett mail från ett jobb jag hade sökt ; "tjänsten är tillsatt av annan sökande..."
Jahapp.
Tänkte börja snegla lite mot Sundsvall faktiskt.
Kan mycket väl tänka mig att pendla dit ett tag, jag älskar ju den stan.
Plus att man ha släkt där man kan övernatta om det skulle knipa.
Nu är ju ungarna så pass stora att man inte behöver ordna tusen barnvakter eller ha dåligt samvete om man skulle råka vara borta ett par dar i veckan. Såååå skönt.
Vi får väl se om det dyker upp nåt som går att söka.

På lördag ska jag och moster åka till Sundsvall och gå på må-bra-mässa.
Har en kompis från Gotland som ska vara där och ställa ut grejor. Kan bli kul!

Jo, en grej har ju faktiskt hänt, jag har åkt på en allergichock igen.
Eller chock och chock, det var mer en kraftig reaktion.
Har inte haft nån sån på två år, eftersom jag varit noga och kollat upp exakt vad jag tål och inte tål i kosmetikväg.
Men så var jag på ett skönhetsparty (Mary-Kay, varning, varning) och hon som höll i det hela talade så varmt om produkterna, att de inte var testade på djur, att de var allergitestade och oparfyrmerade.
Så jag litade ju på det och testade massor av krämer.
Dan efter såg jag ut som om jag hade fått två smockor.
Uppsvällda ögon och klåda i hela ansiktet. Jättekul. Inte.
Jag ringde till människan som sålde grejorna och berättade som det var, och hon tyckte det var hemskt olyckligt.
Ändå ville hon pracka på mig andra produkter och göra en utredning på vilka ämnen jag inte tålde i just Mary-Kay-produkterna...
NEJ TACK sa jag.

Nä nu ska jag surfa vidare, måste ju uppdatera mig!

Kommentarer
Postat av: ewa

Ja se dessa "experter" som går en halvdagskurs, eller knappt det och sen är färdiga försäljare av diverse varor. Skämmes tamefan.

Bäst att vi tar det försiktigt på lördag! Men där tror jag faktiskt det är lite proffsigare.

2008-09-23 @ 19:51:15
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Jill

Har också reagerat på deras produkter.... och enligt den tjejen så var det absolut ingen annan som någonsin reagerat på det... nähä pytsan



Bra att Du vidgar Dina vyer vad det gäller arbetssökandet

2008-09-24 @ 08:54:54
Postat av: johanna

Jill: Men gud, det sa hon till mig oxå, "ingen annan har nånsin fått en reaktion på dom här produkterna!" BS....

2008-09-24 @ 21:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0