Host snörvel krax

Inatt har jag blivit utsatt för grov mobbing. Funderar på att ringa FRIS. (Fruars Rätt I Samhället)
Eftersom jag håller på att utveckla en förkylning medelst halsont, täppt näsa och hosta, så sover jag tungt på nätterna och snarkar mer än vanligt. (Jo det är tydligen sant).
Vaknade inatt av att jag höll på att kvävas. Min man hade fått nog av mina snarkningar och slängt en tjock, tung dunkudde över mitt ansikte. Herregud, jag kunde ju ha dött!! Efter ett par timmar vaknade jag igen, den här gången av att den äkte mannen helt sonika river undan kudden jag har under huvudet så jag helt plötsligt ligger med huvet direkt på madrassen.
Fan vad arg jag blev!
Här har man legat vaken varje natt i VECKOR och lyssnat på HANS snarkande, men vad gör jag, jo jag sätter mig snällt upp och löser sudoku ett tag tills han tystnar. Får jag samma behandling??? Nej, jag får en utskällning när jag kliver upp, att han minsann inte fått sova på hela natten tack vare mig, och tycker att detta rättfärdigar kvävning med kudde samt bryskt borttagande av kudde. Det tycker inte jag, så nu är vi osams.
Jag tycker faktiskt jättesynd om mig själv, sjuk och allt som jag är.
Inatt ska jag sova i gästsängen.

--------

Igår var vi alltså till Sundsvall och letade present till Nicolas. Det blev ett par tv-spel, ett par jeans, ett dinoägg som man ska lägga i vatten och så ploppar det ut en minidino efter ett par dar och nya gympadojor.
Får väl se om han kan spela spelen, vi lämnade ju in Wii:et igår, vet inte när det blir färdigt.
Iallafall, har ni tänkt på en sak när man står i kassan och ska betala med kort och det är kö bakom?
Jag blir så jävla irriterad när det står folk bakom mig och råstirrar på dosan där jag knappar in min kod. Det hände igår, jag hade sån lust att fråga gubben om han memorerat min kod eller om jag skulle upprepa den för honom muntligt.
Jag vände mig om och tokstirrade på honom, men han verkade inte fatta vinken. Tycker det är ett jävla oskick att glo när folk knappar in sin personliga kod.
Var så otroligt trött när vi kom hem så jag small av i soffan i typ tre timmar.
Förstod senare när jag kände halsontet komma att det var därför jag var så färdig.

Idag blir det lugnt, ska tvätta och vika lite tvätt.
Frippe ska göra middag (det blir kotlett, potatisklyftor och kantarellsås) och jag ska göra äppelpaj till efterrätt.
Har inget speciellt inplanerat till veckan, förutom Nicolas födelsedag på fredag.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

He!Då ska ag påminna dem om att det finns vikarier som vill obba nästa gång de gnäller!ag blev lite brydd för att det e u inte billigt att ha en anställd oxå tycker ag att de är hemma 2 stycken hela dagarna så de borde klara att sköta den gården.Men har han sökt personal så har han väl nått i görningen kanske.. =) Ha en bra dag!

2008-09-07 @ 12:08:19
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Suss

Hm ge honom samma behandling som han ger dig.. jag ska nog sparka lite på D i natt om han tror sig kunna sova på min sida av sängen.. har iaf tur med att han inte snarkar.. har liksom du varit för snäll på den fronten.. haha, jag ska nog fråga nästa gång jag märker av att nån glor på pinkodsmaskinen när jag står där..



kram

2008-09-07 @ 14:42:51
Postat av: johanna

Suss: Ja jag tror han måste få smaka lite av sin egen medicin nästa gång...

2008-09-07 @ 23:04:29
Postat av: ewa

Nämen nu va de väl lite för mycket manlighets-tycka-synd-om-sig -själv-syndrom. Fy på sig mannen-

så där GÖÖÖÖR MAN IIIINTE!!!! Man kan få traumatiska minnen för mindre. Jag vet en som fått det pga att ngn hållit för hennes mun när hon var tät i näsan. Personen som gjorde det, tyckte att hon "lät" när hon andades genom munnen, så personen kunde inte somna. Den ena var vuxen den andra ett litet barn. Vem var vem tror Du??

Nu får Du läxa upp F!

2008-09-07 @ 23:44:27
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0