Helg

Och vad bjuder den på då? Helgen alltså.
Tja ikväll blir det väl mysfredag. Tänkte laga fläskfilé och potatisgratäng, men vi åt pizza på lunchen, sen var jag till Lisa och fikade så jag är fasen mätt fortfarande. Det får bli sen middag idag.
Sen är det väl Idol på tv:n.
Patricia ska till farmor och sova över, farfar är på sjukhuset, så hon kan behöva lite sällskap.

Imorrn kanske vi far på Hammarn en sväng och inhandlar lite attiraljer till badrummet. (dock inget spännande, det blir spånskivor och isolering, boring....)
Rörmokarn har gjort det mesta jobbet klart, sen kommer snickarn och ska snickra ihop badrummet igen samt spackla.
Sen ska väl Bergs Golv hit och lägga matta och tapet och efter det kommer väl rörmokarn igen och sätter dit tvättställ och badkar och toalett. Vi siktar på att det ska vara klart innan jul iallafall...hantverkare brukar ju ta god tid på sig.

På tal om badkar så har vi en fundering på om vi ska sätta in bubbelbadkar eller inte.
Svärföräldrarna har en bubbelkopp som dom inte använder, och som vi får ta om vi vill.
Frågan är bara om vi har råd att använda det, det kostar ju lite kulor att värma upp vattnet och låta det bubbla.
På ett sätt skulle det vara jäkligt mysigt, men å andra sidan är ju strömmen dyr.
Tror jag överlåter det på Frippe att bestämma.
Jag är nöjd bara jag har ett badkar att värma mig i under vintern.

Ska jobba på Nipis igen på måndag och tisdag, eller gå två dagar introduktion till ska jag väl säga.
Sen får vi väl se hur mycket jobb det blir.

Nä, nu ska jag....ja vad ska jag?
Umgås med familjen!
Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0