Juuuuul!

Idag gjorde jag precis som Denise brukar göra; jag tog och bjöd mig själv på frukost på säng!
Efter att jag skjutsat ungarna på skolan värmde  jag oboy och bredde några mackor som jag tog med i sovrummet.
Mycket trevligt initiativ!
Sen satte jag på "Love actually" och gonade ner mig under täcket. (F.ö. en av dom bästa filmer jag vet, den blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser den.



En heeelt ok start på dagen!
Efter att jag sett filmen blir jag bara ännu mer sugen på jul, jag vill sätta upp gardiner, ljusstakar, stjärnor, allt!!



Idag är det ju lite vinterlikt ute, frostigt och kallt som bara den.
Och jag måste vänta två veckor till innan jag får göra jul hemma.........
Men igår köpte jag en julklapp iallafall! På nätet, till mamma. Världens roligaste grej,
tror inte jag törs skriva vad det är, vet inte om hon läser, men det är skitkul!
Ska försöka köpa de flesta julklapparna på nätet i år, inbillar mig att det inte går lika mycket pengar om man nätshoppar än om man går på stan.....Ni kan väl lägga ut listor, kära systrar och andra släktingar, tänkte försöka vara klar tidigt med klapparna i år!! Här kommer min lista, ganska snarlik födelsedagslistan!

*Äggkoppar
*Brödkniv + brödlåda
*Böcker: Åsa Larsson "Till dess din vrede upphör", Camilla Läckberg "Sjöjungfrun"
*Marschmallows-duschkräm från fluffbabes
*Seinfeld box nr 5,6,8,9,10
*Pengar
*En ny mobil, Sony Ericsson W760i fancy red
*presentkort på IKEA, Indiska, Kicks, Åhléns funkar alltid som vanligt!
*En mixerstav
*Porslinsskålar med text typ "Chips", "Jordgubbar" etc

Nicolas vill (helst inte ha mjuka paket..) ha Sune eller Bert-ljudböcker:
*Bert & Heman Hunters
*Bert & kalla kriget
*Gult är fult Sune
*Sunes hemligheter
*Sunes största kärlekar (finns billigt på Ljudboken)
...eller presentkort på typ Lekplaneten eller Game
Han vill även ha en ny resårmadrass ha ha! (För er som känner att ni har en massa pengar som ligger och tar plats nånstans=)

Patricia önskar sig däremot mjuka paket...alltid! Stl 158/164 eller presentkort på lämplig klädaffär
*Presentkort på Min Salong, Indiska, Åhléns (undrar vem hon är släkt med?=)
*Böcker, vilka som helst

Tja det var väl allt för nu.

Kommentarer
Postat av: moster

Ja, Ni är för roliga med Era julberoenden!

Lång önskelista kommer!!

2008-11-12 @ 14:50:54
Postat av: Helena

Åh, den är ju så bra!! Och man får alltid den rätta julkänslan när man tittar på den. Vad bra med önskelistor, har börjat ganska bra med julklapparna jag faktiskt. Men det tråkiga är at knåpa ihop en själv, är verkligen skitdålig på det!!

2008-11-12 @ 18:00:15
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Jill

Jag vill också göra julmysigt hemma, med ljusstakar, jättestjärnor (1x1m i vissa fönster) samt lite glögg med pepparkakor....

Hmmmm vad julig jag blev nu då

Kram kram

2008-11-13 @ 10:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0