Äventyr på HC

Igår gjorde jag inte bara en utan TVÅ resor till Hammarstrand.
Den första resan gjorde jag med M som skulle hämta sin bil på verkstan.
Hann även med att svänga in på Ragunda Järn och på ICA och handla till lyxmiddagen vi ska bjuda på imorrn.
For sen hem, hämtade barn på skolan.
Frippe kom hem som vanligt vid fyrasnåret och skulle börja med maten.

Den andra resan till Hammarn föregicks av ett illvrål från köket, varefter jag hör mannen
vråla: "JOHANNA; KOM HIT, JAG BEHÖVER HJÄÄÄÄÄÄLP!"
Jaha, och vad har hänt, jo han har hackat lök och inte bara lök utan har även hackat av halva tummen......................
Jag rusade in i medicinskåpet, fram med sårtejp och bandage, blodet fullkomligen forsar (ni vet ju hur mycket man blöder från fingrarna...) och jag skriker "Du måste åka och SYYYY!"
"Näh, va fan det läker väl ihop av sig självt!
"Aldrig, nu ringer jag Björkhammar!"
Alltså, halva fingertoppen var av (inte nageln, utan andra sidan, liksom), typ nästan ända in till benet.
Klockan var fem över halvfem, och Björkhammar tyckte vi skulle åka till
Sollefteå, "eftersom dom stänger kl 17".
Nä sa jag, då kommer han inte att åka alls, han vägrar nästan att åka på Hammarn så vi måste få komma nu tyckte jag.
Okej, det fick vi, så vi kastade oss i bilen och körde raka spåret till HC.
Väl på plats så fick han sy två stygn (UTAN bedövning) och det blev ett rejält bandage.
Läkaren tyckte han hade haft tur, eftersom varken nageln eller benet var av.
Dessutom skulle han absolut vara hemma från jobbet i minst en vecka...
"Det läker av sig självt"...jo men tjena.

"Se nu till att bli uppassad" tyckte läkaren.
Precis som om han inte blir det annars då ha ha.

Ja så kan det gå.
Har idag trotsat latmasken och städat hela huset.
Skönt att ha det gjort.
Nu blir det lite Betapet innan ungarna ska hämtas.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Jill

Shit det gör skitont att skära sig i fingrarna

och det blöder ju kopiösa mängder

Du som städat hela huset nu... Du får gärna komma till mig och fortsätta fniss

2008-11-28 @ 13:21:11
Postat av: johanna

Nej tack, tror jag avstår...!!

2008-11-28 @ 16:08:42
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: ewa

TACK för igår- vi är mätta än!!R hälsar!!

2008-11-30 @ 13:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0