Mitt nya liv som arbetslös

Shit, här slår besöksstatistiken rekord, men ingen kommentar???
Jag är inte riktigt nere för räkning än, don´t worry!
Här ska tas nya friska tag. Mot nåt roligare!
Här finns en kompetent (ja, ja, skit i vad Trygghansa tycker=), arbetsvillig, trevlig försäkringstjänsteman tillika skadereglerare som vill jobba! Ho ho, arbetsgivare, här är jag!!
Jag kan även användas till andra arbetsuppgifter såsom kaffekokare, papperskopierare samt sällskapsdam!
Perfekt vore om ni kunde anställa mig efter semestern, då jag kommer att vara fullkomligt utvilad och har bonat in mig i vårt nya hus. Prestationskultur sa ni? Inga problem! Jag kan dock inte lova att jag aldrig kommer att vara sjuk eller ta vård av barn, men däremellan kommer jag att jobba arslet av mig!
Visst, det går bra att anställa mig på direkten också, men kommer då kanske att vara lite mentalt frånvarande då hela april månad kommer att bestå av packning, målning, tapetsering, golvrivning och flytt.
Men vadå, jag är ju tjej och kan därmed göra två saker samtidigt!

Eller man kanske ska starta ett helt eget försäkringsbolag? Nån som har en miljard att låna ut?
"Ede försäkringsbolag. Vi försäkrar bara dig som är inavlad Ede-bo i åttonde generationen, rakt nedstigande led. Jaha, du är nyinflyttad? Du, då ringer jag tillbaks till dina barnbarnsbarn om sextio år. Jag sätter upp det på min Att-Göra-lista. Bilskada sa du? Kontakta Göstas Biltjänst för en rejäl genomgång av bilen. Inga garantier, minst 30 000 i självrisk, ok? Dyr premie, tycker du? Vadå, vi måste ju finansiera det här nyöppnade bolaget med nånting, äh va fan, vi lägger ner skiten och sparkar folk istället"

(Lite galghumor måste man väl få ha..............=D)

Kommentarer
Postat av: Jill

Gumman !

Upp med hakan, sikta mot nya mål
de förstår ju bara inte vem de har gjort sig av med

En riktigt superduktig tjej som både kan och vill

Som man säger i Skåneland
"spotta i nävarna"
(spotta i händerna)
och kom igen

Kram KRam

2008-03-28 @ 07:39:21
Postat av: johanna

Ja, det är klart jag kommer igen..!
Måste få spy ur mig lite galla bara ha ha ha!
Som nån sporttränare sa: "Nu bryter vi ihop och kommer igen grabbar!"

2008-03-28 @ 10:01:08
Postat av: Åsa

Shit P! Hos dig händer det grejer. Först fattade jag inte rubriken, men det var alltså så.... Sorry! Men du kan väl trösta dig med att du lär inte bli fattigare än mig på ett tag i alla fall...
Och nu har du säkert massor med tid att komma och hälsa på mig i Bispan!!!!
Kram!

2008-03-28 @ 10:46:43
Postat av: johanna

Åsa: Självklart ska jag komma in, nu när jag blir "ledig"! Kommer nog att behöva vila lite mellan renoverings-varven, då kan det vara kul att titta in och prata lite skit! (Fast du kanske hellre vill att jag handlar *fniss*!)
Såg att du hade fått in en del fräna grejor som skulle passa i mitt nya hus.

2008-03-28 @ 21:36:54
Postat av: johanna

Åsa igen: Men du, du vill inte börja som personskadereglerare på mitt nya försäkringsbolag? Jag lovar att jag är en jättesnäll chef!
Ska bara hitta några sponsorer först.....=)

2008-03-28 @ 21:47:10
Postat av: Åsa

Jag surrar gärna (och KANSKE hittar du nåt att shoppa oxå!)!
Hmmm...att reglera personskador på enbart inavel kan ju bli lite komplicerade sambandsfrågor... Ska tänka på saken.. =)
Kram!

2008-03-29 @ 11:10:18
Postat av: Jenny

Angående tidigare inlägg- Vad jäkla snopet, vart nästan chockad när jag läste det. Trodde först det var ett skämt. Men det är deras förlust att mista en sån bra medarbetare. Nu kan du passa på att fika med oss "arbetslösa" någondag.Du är så välkommen så! Kram

2008-03-29 @ 16:53:22
URL: http://jejjansblogg.se
Postat av: johanna

Jenny: Tack det gör jag gärna!

2008-03-29 @ 19:40:12
Postat av: Denise

Ha ha ha ha, Göstas biltjänst!

2008-04-02 @ 12:27:36
URL: http://dandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0