Restaurang Indalsälven

Igår var vi som sagt bjudna på mat i Järkvissle.
Och det var så otroooligt gott, det fina vädret och den vackra utsikten över älven kan ju ha gjort sitt till också...
Vi packade fyrhjulingarna och åkte ner till älven, till en jättefin grill- och badplats som finns därnere.
Sen tände dom upp en stor eld och började kocka.
Det stektes tärnad potatis, grillades fläskkött och kokades kantarellsås.
Sen åt vi med andakt! Så djävulskt gott att äta "ute"!
Sen värmde en av damerna på hallonpaj och jordgubbspaj som vi smaskade i oss med vaniljsås.
My God, sen låg vi i paltkoma allihop......

Det gick faktiskt att bada i älven!
Det var säkert 22-23 grader, det svalkade jätteskönt.
Inte för att jag doppade mig längre än till låren, men ändå...!
Nicolas låg i mest hela tiden.

Sen for vi hem vid 22-tiden och däckade allihop och sov till 11 idag.
Tom. Nicolas, honom fick jag väcka och fråga om han skulle ha frukost.

Skulle ha klippt gräsmattan idag men det har varit så djävulskt hett så jag får nog spara det tills imorrn kväll eller nåt.

Btw, så hade vi en skittrevlig fest i fredags!
God mat, trevliga människor, mycket alkohol....
Dan efter såg det ut som ett bombnedslag på altanen.
Tur det finns dammsugare och ajax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0