Mina gitarrhjältar

Sitter och lyssnar på min nya idol Fredric Forsman från Nynäshamn (se tidigare inlägg om Sveriges gitarr-doldis), och tänkte även presentera en annan gitarrplinkare lite närmare, nämligen John Sykes.
Så här ser han ut:



När jag berättar för mina kompisar att jag ska på festival enbart för att se John Sykes är det ingen i hela världen som vet vem han är. Han har tidigare varit gitarrist i både Thin Lizzy och Whitesnake, på 90-talet bildade han en grupp som hette Blue Murder (världens mest underskattade band). Dom släppte två skivor som (otroligt nog) inte hade nån större framgång, och dom senaste åren turnerar han med Thin Lizzy (fast utan Phil Lynott då..;) och Scott Gorham. (Också forn gitarrist i Thin Lizzy.)
En MYCKET kompetent musiker.
Så, nu vet ni lite mer om John Sykes.

Är bara helt inne på musik just nu, inser att det var alldeles för länge jag lyssnade på bra musik en hel kväll.
Fattar inte varför jag inte gör det oftare, för det är verkligen en humörhöjare, jag blir så LYCKLIG av riktigt bra musik.
Världens bästa lyckopiller.

Dagens bästa: Att vi var bortbjudna på mat, världens bästa vardagslyx
Dagens sämsta: Att Aerosmithspelet inte var lika kul som jag hade trott. Spelade ut det på 1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0