Host & krax

Det nya året börjar med att jag får värsta hostan,  fy fasen säger jag bara.
Inatt har jag inte sovit många timmar, så fort jag placerar kroppen i horisontalt läge får jag såna hostattacker så det låter som om lungorna ska sprängas.
Vilket medfört att jag fått försöka sova sittandes. Inte så lätt kan jag säga. Det går nämligen inte alls.
Fick ringa Björkhammar och be dom fixa recept på Cocillana, alla hostmediciners urmoder.
Så fort Frippe kommer hem med den ska jag överdosera och försöka dorma av sittande i soffan.

Annars var nyårsafton väldigt trevlig.
Vi åkte till Sundsvall (blev omvända planer) och firade hos våra kompisar där.
Åt en väldans god trerätters med bla. bruschetta, oxfilé, gorgonzolasås, råstekt kantarellpotatis och kladdkaka till efterrrätt. Sen spelade vi spel och drack cider och Mint-Bailey´s (vrååålgott) och sköt raketer kl 12.

Nä nu ska jag kolla om resorna blivit nå billigare.
Ska snart boka!

Kommentarer
Postat av: Kickan

Ta det lugnt med doserandet bara så du inte blir morfin-beroende lagom till vi ska utrikes!!

2008-01-03 @ 16:10:29
URL: http://kickan.blogg.se
Postat av: Marja

Inte alls kul med hosta & sömnlösa nätter. Måste bli frisk nu innan ni åker till värmen. Håller tummarna för att ni får resan till ett bra pris! Massor med krya-på-dig-kramar!

2008-01-03 @ 21:14:29
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Helena

Hmm, undra om vi råkar dras på samma bakterier... Har hostat flera, flera nätter nu, börjar bli riktigt trött och slut... Fast jag tror den börjar ge upp... Skulle ha kunnat döda för lite cocillana, men till mig har det blivit sagt att de typ aldrig skriver ut det nuförtiden... Men det kanske bara är en myt...

2008-01-04 @ 12:47:45
URL: http://www.helelena.blogg.se
Postat av: johanna

Kickan: Nädå, det ska nog ordna sig!

Marja: Du är för gullig du, tack ska du ha!

Helena: Va konstigt, jag brukar bara ringa och så förnyar dom receptet direkt på telefon. Inget som går upp mot Cocillana! Du får låna en skvätt om du vill, bara att komma hit.

2008-01-04 @ 13:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0