I´m back!

Har tagit julledigt från bloggen några dar.
Men nu är jag här igen!
Julafton tillbringades som sagt hemma.
Frippes föräldrar och syster med familj kom hit och vi åt, kollade på Kalle, öppnade julklappar, drack glögg och surrade!
Det var väldans mysigt!
Sen på kvällen när alla hade åkt, så la jag mig ner raklång på soffan och PANG så hade jag 39 graders feber....
Har varit lite kraxig några dar, men helt plötsligt var jag totalt däckad.
Well, well, lite sömn och några alvedon så blev jag piggare tills på juldan.
Då var vi hos pappa och upprepade samma procedur som på julafton!
Ingen utgång på kvällen (sååå skönt), utan vi var hemma och kollade på film och fikade gott istället.
Och på annandan kom mamma, Urban och Tina & Lars och vi åt och öppnade klappar.
Trevligt, trevligt!
Vi har fått jättemånga fina julklappar, bl.a. flera säsonger av Seinfeld, pengar, presentkort, handdukar, receptbok, äggkoppar, chips-skål mm.
Frippe och jag gav inte varandra nån julklapp, eftersom AC/DC-äventyret får bli julklapp...

I förrgår var vi till pappa igen, då vi blivit inbjudna på mat och lite släktforskning.
Först fick vi vrålgod mat (en supergod förrätt, som jag drömde om på natten sen, måste göra den på nyår tror jag!)
Voul-a-vent heter dom och ser ut ungefär så här:



Sen fick vi älgkött med hasselbackspotatis, svampomelett, gelé, gräddsås och sallad.
Åt tills vi höll på att spricka.
Sen blev det efterrätt, hallonglass och kaffe.
Och SEN, började farbrorn som var ditbjuden att berätta om pappas släkt och om huset de bor i,
och även om alla andra hus på byn (Österede) och om allt folk som bott och levt där.
Det var jätteintressant att lyssna på, han var som ett uppslagsverk, farbrorn.

Igår gjorde vi inte många knop, Frippe utveckalde också en förkylning, så vi låg mest och snorade och såg på TV igår.
Kollade på Sagan om de två tornen, tom. ungarna orkade vara vakna och se den...
Idag kanske man ska göra ett ryck och gå ett varv med dammsugarn och ev. besöka tvättstugan.

Nyår ska vi fira i Sundsvall, samma som ifjol.
Ska bli nice!
Jag MÅSTE göra såna där voul-a-vent: er till förrätt!

Nu: frukost.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: mia

kom till mig på kaffe i morgon kväll jag jobbar till halv fem jag vill ha receptet på förretten är skit trött vet inte varför men det är nog för att jag ska jobba i kväll. Trist. Vill vara hemma och bara slöa

2008-12-29 @ 13:23:53
Postat av: Ulrika

Hej, va skönt att du är tillbaka! Vad var det för gott i den där förrätten?

2008-12-29 @ 13:24:57
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: johanna

Mia: Ok!



Ulrika: Man köper färdiga, frysta "skal" av smördeg, sen fyller man dom med vad man vill...dom jag åt i lördags var fyllda med räkstuvning.

2008-12-29 @ 22:37:55
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0