Herreguuuuud

...va mycket folk det var i Sundsvall. Både i stan och på Birsta.
Är helt slut i kolan.
For hemifrån vid halvnio i morse.
Det tog en och en halv timme ner till stan eftersom dom inte hade sandat *förbannade jävla Vägverket, men en jävla massa vägskatt ska dom ha, asen*, jag körde typ 70 hela vägen.
Väl framme i stan snabbade jag och Patricia oss in på Ögat och lämnade in brillorna, och fortsatte mot Birsta.
In en snabbis på IKEA, fick med mig såna här muggar: (sååå goda att dricka Kahl´s julte i!)



Samt en massa värmeljus, en rödmönstrad pappersduk, röda tofflor (!) och ett par lyktor som ska hänga på altanen.
Sen in på Birsta city, handla te, äta lunch, handla ny jacka åt Nicolas (den "nya" jackan han fick i höstas har dragkedjan ballat ur på , så jag fick skicka tillbaka den), sen in på boa och inhandla två flaskor glögg, nämligen:

     
Ska provsmutta lite ikväll tror jag.

När vi for hem var jag så trött att jag höll på att somna vid ratten, var tvungen att ta några Dextrosol (som jag alltid har i handsfacket...) så jag piggnade till. Sen när vi for hem kom jag nog in i nån slags andra andning, för nu har jag hängt tvätten, bytt sängkläder i gästsängen, lagt in ca 20 kg tvätt i allas garderober och bloggat!
Så nu kan man bocka av några saker på to-do-innan-jul-listan.
Imorrn ska jag baka en omgång lussebullar.
Frippe ska göra köttbullar.
Sen ska vi klä julgranen imorrn också tror jag.
Och på måndag och tisdag blir det städning, och tillagning av Jansson.

Men nu ska jag gona ner mig i soffan med micrade lussebullar och en mugg te!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Skulle också behövt åka till Birsta, men avstår just för folkmängden. Det får bli i slutet på januari eller nåt.



God Jul och Gott Nytt År!

2008-12-20 @ 08:18:56
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: johanna

Tack detsamma! Och hoppas du kryar på dig och inte har ont nånstans i jul!

2008-12-20 @ 14:00:22
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Suss

F-n smällde du i dig hela dextrosolpaketet eller??!! :-) Ha en skön Jul och trevligt Nyårsfirande.



Kram

2008-12-20 @ 15:28:04
Postat av: johanna

Suss: Ja, det nästan så jag undrar själv, det blev nog "delay" på effekten..! Tack detsamma till Dig!

2008-12-20 @ 20:01:18
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0