Tics och nattliga funderingar

Inatt har jag legat vaken och försökt lösa världsproblemen igen.
Det är konstigt det där vad otroligt mycket grubblerier man får på nattkröken när man inte kan sova.
Bland annat låg jag länge och funderade över om Linda Hammar (hon i programmet "I en annan del av Köping" ni vet),
skulle passa i långt hår? Och varför är det så få handikappade som har långt hår egentligen? Skulle det inte vara fint med lite långa lockar? Sen övergick jag till att med fasa komma på att vi har ju en stor bordsfläkt hemma, varför erbjöd jag inte vår snickare R den när han höll på att jobba uppe så svetten lackade???? Jag låg och hade dåligt samvete över detta en halvtimme ungefär. Sen låg jag ett bra tag och tänkte på vad jag skulle ge ungarna till frukost. Patricia har en kompis som sovit över här, som är lite laktosintolerant. Alltså går ju fil och flingor bort. Juice och rostat bröd kanske? Eller hårdbröd? Finns det mjölk i hårdbröd? Jätteviktig fråga som jag låg och ältade ett tag.
Sedan hade jag en inre konversation med en farbror på Nipängen som jag känner lite grann. Om jag nu får jobb där, kommer han att känna igen mig? Vad ska vi prata om? Också en oerhört relevant fråga klockan tre på natten.
Vidare grubblade jag stenhårt på vad jag ska ge min pappa i 60-årspresent utöver det lilla projektet jag anordnat.
(I morse kom jag på en jätterolig grej, som jag ska spåna vidare på)
Efter det fick jag verkligen säga åt mig själv på skarpen att nu måste jag faktiskt sova, klockan är snart 5!!!!
"Think of a happy place, think of a happy place..." mässade jag för mig själv.
Vaknade i morse halvtio av att telefonen ringde, så då klev jag upp.
Gissa om jag kommer att vara trött idag? Men det är väl priset man får betala för dessa nattliga grubblerier.
Och löste jag verkligen några världsproblem? Tror inte det.......

Mina tics i ögonen har kommit tillbaka igen.
Dom som jag bara får när jag är psykiskt stressad.
Har inte haft några sen vi fick beskedet att Aktsam skulle läggas ner i Hammarstrand.
Håhåjaja.

Idag ska vi fara till Ösund och hälsa på Tina som fyllde år igår.
Kanske gå ut och käka här?

Nu ska jag försöka få tag i min ena syster och spåna vidare på pappas present.
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Denise

Ha ha ha ha, vad jag känner igen mig i dina funderingar. Sådär håller jag också på vissa nätter! Funderar över sånt som man inte ens kommer på tanken dagtid, helt värdelöst!

2008-08-15 @ 12:47:10
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: jon

Ja eller hur! Makalöst hur hjärnan funkar (?)!

2008-08-15 @ 22:20:46
Postat av: ewa

Låter som om det är dags för en näve valium eller ett besök på psykakuten... Kan det vara vattenskador i huvudet kanske? Eller helt enkelt begynnande klättra-på-väggarna-signaler?

Sätt Dig ute i skogen och krama ett träd så får Du massor av tröstenergi!

2008-08-16 @ 20:20:10
Postat av: Jill

Ett tips när Du inte kan sova....

Låter kanske tramsigt, men det fungerar för mig



Jag "sjunger" Mors lilla Olle i huvudet (bara så jag hör den i huvudet, inte sjunger så det hörs) Och jag somnar alltid lika gott och vaknar pigg som en mört..... Kan vara något att prova

2008-08-18 @ 13:45:15
Postat av: johanna

Jill: Ska prova nästa gång!

2008-08-18 @ 19:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0