Katten mår bra

Var till veterinärn med Nisse idag, tycker han har börjat tackla av lite så jag tänkte det var bäst med en undersökning.
Men han var så frisk så. Börjar bli lite gammal bara (10 år), så det var helt normalt att han "tacklar av" lite.
Känns ju skönt!

Denna vecka händer det väl inte så jättestora grejer heller.
Ska på kalas till lillasys ikväll, på torsdag blir det (självklart!!)  bilbingo och sen lär det bli lugnt i helgen.

Alltså allvarligt, nu VILL jag verkligen börja jobba!
Fan vad less jag blir att dom aldrig ringer......väntar fortfarande på samtal från Nipis.
Har börjat misströsta lite angående det andra stället där jag helst av allt vill jobba, börjar få dåligt självförtroende....
Jag var så kaxig i våras och tänkte "kan ju inte vara nån match att få jobb där" men nu kommer tvivlen sakta men säkert.
Fan, jag kände mig så positiv och uppåt då och tänkte för en enda gångs skull att nu när jag är arbetslös ska jag inte ägna hela sommaren åt att vara orolig och älta och vara nervös över detta utan jag ska verkligen njuta av att vara ledig, jobb ordnar sig säkert till hösten. Och ni som känner mig väl vet att så tänker jag ALDRIG, jag oroar mig ständigt för allt, och speciellt för att bli arbetslös, typ "jag kommer aldrig mer få ett jobb i hela mitt liv, jag kommer att gå i personlig konkurs och banken kommer att säga upp lånen"
Så jag har verkligen tagit det lugnt den här sommaren och inte oroat mig alls, vilket förvisso varit skönt, men nu kommer oron gnagande iallafall. Det var väl det jag visste.....

Jag är ju inte direkt ensam i kommunen om att vilja ha jobb överhuvudtaget.
Måste få en riktig inkomst, har fan inte råd att stämpla längre!!
Också den här jävla vattenskadan som bergis blir skitdyr, hänger över mig som en sten runt halsen.
Kanske får besked från försäkringsbolaget den här veckan hur liten ersättningen blir.
För stor lär den inte bli.
Sen får man väl börja räkna och snåla.

Inte har jag nån inspiration att göra nåt här hemma heller.
Det skulle behövas dammsugas, bäddas, tvättas, klippas gräsmatta, plockas svartvinbär.
Och jag vill bara sova och förtränga att jag är arbetslös.
Usch vilken svacka jag kom i nu.

Kommentarer
Postat av: ewa

Ring Nipängen!

2008-08-19 @ 13:04:45
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: johanna

Har ju gjort det, två gånger....

2008-08-19 @ 15:58:54
Postat av: ewa

Oj då, men har Du fått besked om att få hoppa in som vik, eller är det det Du väntar på?

Är det nattjobb Du hoppas på?

2008-08-20 @ 08:38:58
Postat av: johanna

Nä jag väntar på besked om dom behöver nån vikarie över huvudtaget.

2008-08-20 @ 10:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0