Sista natten på Ede

Efter det här inlägget blir det troligtvis blogguppehåll ett tag, tills vi fått Internet installerat i nya huset...

Idag har vi packat ner hela vårt liv i kartonger och packat in i princip alla möbler i lastbilen som står parkerad på gårn. (Pappsen var här och plogade upp och toksandade så den kunde ta sig uppför våran backe, tur det) Det är bara sängarna, datorn, tv:n och köksbordet kvar.
I nya huset är alla golv lagda, golvlister tillbakaspikade och det är dammsuget överallt.
Naturligtvis så har golvläggarna lyckats FÖRSTÖRA min fina rostapet (fem av åtta våder har fått långa "färg-revor", troligtvis har det hänt då dom "vecklat" ut mattan och ska lägga den på plats), så dom får fan dra av MINST 1500 spänn på fakturan. Tänker inte riva ner skiten och börja om igen, då revorna sitter ganska långt ner och troligtvis inte kommer att synas när vi fått dit lite möbler.
MEN ÄNDÅ!!!!!!!! Fan vad förbannad jag blev. Ringde genast upp dem och förklarade att dom får göra avdrag på fakturan, fick till svar att deras chef skulle höra av sig till mig. Hoppas jag verkligen.

Köksluckorna blev klara idag, sent på eftermiddagen, men det fanns inte en sportslig chans att jag hunnit till Stugun och hämta dom ikväll. Får se om det bli i helgen, annars får det bli på måndag.
Tror jag kan leva utan köksluckor tills dess!

Men fy fan, vad trött jag är på allt jäkla småplock, det tar ju aldrig slut!!!
Snällaste M bjöd på middag igår och idag har hon varit här hela kvällen och hjälpt oss packa och bära.
Hon har ju rutin på det här med flyttning den bruden...snabbt och enkelt!!
Är så tacksam att jag har såna vänner.

Så imorrn går stora flyttlasset!
Hädanefter är ni välkomna till Hannåsvägen 4!

På återhörande....om ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0