Vad bjuder dagen på idag då?

Kanske man ska gå och luncha med mamsen?
Hon är ju här på Hammarn mest varje dag och syr kläder till "Allt för byn" ensemblen.
Idag har jag tagit det säkra före det osäkra och lagt fika-mackan här på mitt skrivbord.
Kom och ta den den som törs! *fniss*

Föräldramötet igår gick bra, läraren verkade trevlig (Patricia tycker dock att hon är sträng....),
och snabbt gick det, på 45 minuter var det klart.
Men sen när vi kom hem ringde en kompis till mig som varit på föräldramöte i en klass över Patricias och berättade att ett föräldrapar i den klassen sa att deras flicka blev mobbad på skolan, bland annat av Patricia???!! Blev helt bestört, för det första tror man ju inte att ens barn gör såna saker överhuvudtaget, för det andra är Patricia ingen "översittartyp" direkt, har faktiskt ganska svårt att tänka mig att hon skulle mobba någon överhuvudtaget annan än sin lillebror...Vi pratade vidare och min kompis berättade att de här föräldrarna är lite ....ja egna kan man väl säga. Deras andra dotter (8 år) måste de följa på toa, för hon är så ängslig, dessutom har de "andar" i huset...eehhh jaha??!! Mamman har även annonserat i tidningen att hon kan spå ens framtid...Och visst, det är väl inget fel med det, men mamman menade att det var därför dottern var så orolig.
Enligt min kompis så är den här äldre dottern kanske inte så sanningsenlig jämt heller.
Inte för att jag på något sätt vill förringa att hon blir mobbad, är det så så är det ju fruktansvärt, men man blir ju lite brydd. Pratade med Patricia igår kväll om detta och hon sa att hon brukade vara med den här tjejen ibland och att hon inte märkt av att någon skulle vara dum mot henne. Och jag tror henne.
Nåväl, föräldrarna hade sagt att de skulle lösa detta själva, utan skolans inblandning, så vi får väl se om dom hör av sig. (Varför då ta upp det på mötet och nämna namn inför andra föräldrar?) Isåfall får väl tjejerna konfrontera varandra, det är ju svårt att vara nån domare när man inte har alla fakta.

Ja, det är svårt det här med barn och relationer....små barn, små bekymmer - stora barn, större bekymmer...

Nu ska jag gå och fika.
Adios!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja det där med mackan var otroligt sinnes, ingen som gjort en bekännelse?
Ja fy vad jobbigt när såna där saker dyker upp, det är nog så -
små barn små bekymmer := Hoppas det ordnar sig/ kram

2007-09-18 @ 12:52:36
URL: http://blogghanna.blogg.se
Postat av: johanna

Nej, mysteriet fortfarande olöst.....

2007-09-18 @ 14:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0