Söndag kväll

Så var det söndag igen, fan vad helgerna går fort.
Och vad har jag hittat på i helgen då?
 Tja på fredag eftermiddag efter veckans korvstoppning (inlärning av nytt datasystem på nya jobbet) behövde min hjärna en rejäl rensing, så jag satte på Uriah Heep på högsta volym i bilen och åkte runt lite. Sen hem och åt middag och dormade av i soffan framför Idol. Jäla skit att Patrizia åkte ut!! Hon var ju skitbra, men folk glömde nog att rösta på henne.
På lördag morgon kände jag mig utvilad så jag övertalade maken lite fint att en shoppingresa till IKEA var dagens melodi. Efter lite lirkande gick han med på det ypperliga förslaget, så vi blåste iväg till Sundsvall.
Där inhandlades det nytt överkast, kudde och ny kattfilt (min tjocka katt måste ha egen filt i sängen att ligga på, annars hårar han ner sängkläderna så fruktansvärt), fasen det var 50% i hela butiken på Hemtex!
Vidare blev det nya vinterhandskar och skor till barnen, samt en massa "tjej-grejer" till mig, läppglans, trosor, doftljus och smultronte! (Hoppas intressseklubben antecknar intensivt)
Investerade även i en mp3 spelare och ett par Koss-hörlurar. Tänkte börja promenera lite när andan faller på och då är det ju trevligt med lite musik i öronen.
Frippe var vansinnig redan när vi kom fram till IKEA pga. "alla idioter som inte kan köra bil, va fan har folk inget annat för sig än att åka på IKEA på lördagar???" Serenity now, serenity now....
Söndagen bjöd på städning av huset samt påhälsning hos Daniel & Susann.

Imorgon blir det nya tag på LF.
Hoppas hoppas att kontraktet är påskrivet så dom kan börja renovera våra lokaler i Hammarstrand snart.
Är redan less på att pendla....


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lyckans Dej, som kom iväg på IKEA! Jag har försökt i en månad nu, men inte kommit iväg!!!! Vill ha nya madrasser och en massa andra roliga nya saker, men det verkar sitta fast med nån resa till Sundsvall.

Hoppas att ni inte behöver pendla så länge till, det måste vara slitigt att åka så långt.

jag är redan inne i vårt datasystem, det var plättlätt. Fast jag måste erkänna att jag tryckt Ctrl + S några ggr, när jag vill spara vad jag skrivit. Kortkommandona sitter inte.....

Hejsvejs!

2007-10-15 @ 08:28:04
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: johanna

Ja, det var riktigt trevligt med en shoppingdag, även om maken inte var riktigt överens med mig...

Nä, man vill gärna använda dom kortkommandon som redan sitter i ryggraden...Här på LF har dom dessutom massor med olika system, ett för motor, ett för hem/villa, ett för sjuk/olycksfall osv...
Sen kan man inte gå in i CBR som man vill, det finns ett system där man söker på pers.nr och ett där man söker på reg nr, skitstruligt!
Men det ger sig väl.

2007-10-15 @ 09:24:00
Postat av: Maria

Aahhh IKEA! Va kul! Såg era LFbilar i helgen. Drygt med pendling men hoppas det går bra annars!

2007-10-16 @ 09:41:46
URL: http://blogg.op.se/ragundamaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0