Pingst

Nu är det fredag och imorgon är det pingstafton.
Vi gifte oss på pingstafton för 6 år sen. Fast då var pingstafton den 7 juni.
Frippes föräldrar gifte sig på pingstafton 1959. Den 30 maj var det då också, snacka om att tajma in guldbröllopet.
Frippes syster gifte sig också på pingstafton, fast 1981.
Poppis helg det där, att gifta sig på.
Varför firar man pingst egentligen? Måste googla.

...

Pingst, kristen högtid som firar att den helige Ande blev utgjuten över apostlarna i Jerusalem (Apg. 2:1-13, 37-39). Det var första gången som tungotalet visade sig (ett tecken på uppfyllelse av Helig Ande) och på den dagen döptes över
2 000 människor i Jesu namn till syndernas förlåtelse. Den kristna kyrkan anses ha fått sin begynnelse i och med pingstdagen. Pingstdagen infaller 10 dagar efter Kristi himmelsfärds dag.

...

Hmmm....tungotal och syndernas förlåtelse, är det nåt att fira det??
Vi firar svärföräldrarnas guldbröllopsdag imorrn istället.
Vi blir 13 pers som ska smaska på limemarinerade räkor med rostat bröd och tzatziki till förrätt, oxfilé potatisgratäng och gorgonzolasås till varmrätt och tårta till efterrätt. Allt ackompanjerat till det fina vädret SMHI utlovat imorgon.
Jag har för säkerhets skull brun-utan-solat benen så jag kan ha kjol.

Iallafall hade jag SKITONT i den tatuerade armen igår.
Fick inta både alvedon och högläge med armen.
Blånaden och svullnaden hade sträckt sig fem centimeter utanför tatueringen....
Men idag är det bättre, blånaden har skiftat från blått till gul-grön-rosa nu och svullnaden har gått ner.

Var på bilbingo igår, och inte ett skit vann vi.
Riktigt tråkiga brickor, måste gå bättre nästa gång.

Nu ska jag sörpla i mig den obligatoriska baljan med te och några ostmackor, sen ska vi se på Prison Break.
Förresten har jag plöjt hela fjärde säsongen av Grey´s idag också (första fem avsnitten kollade jag faktiskt på i natt, fortsatte sen på förmiddagen idag med fem till, sen såg jag de sista sju tidigare ikväll) Om nån nu skulle vara intresserad av den viktiga informationen...




Go´kväll!

Kommentarer
Postat av: ewa

Men andlig är iaf bilden Du lagt in. Ibland kan man ju undra över varför vi ska kunna känna det vi känner när vi ser nåt vackert..

2009-05-29 @ 22:26:43
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Parulin

Fan vad go den maten lät!!! :) Men duu, hör av dig nästa gång ni ska på bilbingo så hänger jag lätt på!!! :D

2009-05-29 @ 23:04:58
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: johanna

Ewa: Jo v isst var den fin!



Paulin: Ja, vi lär nog fara varje torsdag! Jag kan plinga nästa vecka!

2009-05-30 @ 09:19:27
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Mamma

Att det är 6 år sen ni gifte er.

Det är alldeles för sällan man får gå på bröllop!!!

2009-05-30 @ 20:01:10
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: ewa

Glömde säja GRATTIS till 6 årsjubileet!!

2009-05-31 @ 00:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0