Kyla kyla kyla

Ska det aldrig ta sluuuuut?????
Hela jag har frusit fast känns det som.
Och inget badkar har jag som jag kan tina upp mig i heller.
Kanske, kanske att badrummet blir klart till helgen, men då åker ju vi bort!
Jag vill ha sommar sol och värme nuuu!
Jag blir tokig på denna vinter, spelar ingen roll hur himla fint det är på dagarna, jag är inte gjord för sånt här klimat.
Det är alltid på vintern som jag får jättemycket besvär av min allergi, eftersom huden blir extremt uttorkad av kylan.
Trots att jag smörjer in mig som en galning. Sen fryser jag konstant på vintern, får torra rynkiga händer, håret blir som en risbuske eftersom jag har mössa hela tiden, det ska roddas med tjocka jackor och handskar både till mig själv och barnen, täckbyxor och vinterskor, se till att allt hängs på tork efter skolan, herreguuuuud, så ska man dra upp ungarna i svinottan, sätta dom i en kall bil och köra till skolan, det är ju inte klokt att man frivilligt bor i detta klimat.
Allt, precis allt, är så mycket enklare på sommaren.
På med ett par shorts, en t-shirt, sen ut.
Man behöver inga skor, man kan sitta på altanen och njuta av värmen i bara ben.
Bilbingo på ljumma sommarkvällar.
Ett glas iskallt rosé.
Grillning i goda vänners lag till långt in på småtimmarna.
Det blir aldrig mörkt.
Ungarna har sovmorgon.
Katterna går ut och in som dom vill eftersom man alltid kan ha altandörren öppen.
Det är ju egentligen heeelt sjuuukt att man står ut på vintrarna.
Det ska tammefan bli min livsuppgift att på ålderns höst (om man nu får leva tills man blir pensio)
kunna bo på Kanarieöarna under vinterhalvåret.

Våga Vägra Vinter!!!!



Playa de Amadores. Där har jag badat. Där ska jag bo när jag blir äldre.
Vinet bjuder jag på.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är nog ärftligt det där med vintern MEN för mig har det blivit mycket bättre med åren! En liten tröst? Kram

2009-02-17 @ 21:25:41
Postat av: ewa

Jag är absolut med på VVV!!Nu är det dags att kolla lägenheter, på blocket, i Spanien eller annat alternativt vinteröverlevnadsställe.

Men jag har lösningen för att slippa torr hud!

Galltvål helt enkelt!. Har använt den till både ansiktstvätt och som duschtvål och huden BLIR mjukare än de andra duschcremer jag har.

Galltvål finns på Järnia i Ham. Köp,köp!



2009-02-17 @ 22:04:40
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0