Tack & hej

Ena dan har man ett jobb och nästa dag är man arbetslös.
Känns lite surrealistiskt.
Jag fick alltså inte fortsätta min anställning på LF.
Anledning: för dåliga försäljningssiffror.
Dessutom har det tydligen legat mig i fatet att jag under de här sex månaderna har varit sjukskriven tre veckor för lunginflammation samt haft en veckas semester. Dvs. en månads försäljning är rökt.
Jag ska alltså själv rå för att jag blir sjuk???
Ja va fan det enda jag har att säga är att det här projektet har skötts jävligt dåligt från början till slut.
Vi har inte blivit givna några bra förutsättningar för att sälja ordentligt anser jag och
de löften vi fick om guld och gröna skogar i början av anställningen har aldrig infriats.
Efter två veckor på plats i Hammarn dömde cheferna i stan ut oss och meddelade att åtgärder måste vidtas eftersom försäljningen inte hade gått som väntat. Efter TVÅ VECKOR???? Ja ni hör ju.

Så om två veckor måste jag börja stämpla.
Hur lätt hittar man ett nytt jobb på två veckor???

Alla andra fick fast anställning, utom en som fick sex månaders provanställning till.
Jag fick gå.
Världens Sämsta Johanna.

Visst, jag ska inte sticka under stol med att det här kanske inte var drömjobbet men jag hade faktiskt inte väntat mig att få kicken...och visst, ledigheten kommer bra till pass nu när vi har så mycket att göra med nya huset.
Men ändå....lite surt känns det allt.
Ekonomiskt framförallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0