Ja vad gör man

Nicolas är hemma från skolan idag.
Igår kom han hem och allt var som vanligt sa han.
Tills en av lärarna ringde hem och berättade att han haft en riktigt jobbig dag på skolan.
Han hade hamnat i bråk, det var flera mot honom som slutat med att han hade sparkats i ryggen (har blåmärke idag) och att han blev jätteledsen och fick jobba ensam med en lärare hela eftermiddagen.
Man undrar ju vad dom håller på med på skolan.
Det var inte första gången heller.

Så idag fick han vara hemma, han hade ont i magen i morse. Tror fan det.
Jag pratade med en av lärarna och förklarade läget.
Nu har dom tydligen haft elevvårdskonferens med två av de ungar (samt föräldrar) som är värst.
(Det är inte bara Nicolas som blir utsatt, dom här ungarna styr tydligen hela skolan, förutom femmorna som dom inte törs ge sig på).
Rektorn ringde på eftermiddagen och informerade om detta och att det tagits krafttag mot detta.
Han tyckte även att Nicolas skulle komma imorgon.
Fast det tycker inte vi, han får vara hemma resten av veckan, sen är det sportlov nästa vecka.

Jag ska följa med honom till skolan måndagen efter lovet, men det lär ju vara helt lugnt då, ungar är ju världens bästa ögontjänare.
Det skulle behövas en manlig elevassistent i klassen. Som är med både på lektioner och raster.

Ja jag vet inte jag.
Nicolas vill flytta.
Men det är ju inte så lätt att flytta i all hast.

Ja, finns det nåt mer som kan gå åt helvete?
Nån fler som ska dö?
Man kanske får en dödlig sjukdom snart?
Går i personlig konkurs?

Jag väntar med spänning på fortsättning.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bedrövligt att dom inte kan lösa dessa problem!!!

Att vara med på skolan är nog en bra ide. Kanske fler föräldrar kan turas om att vara där.

2010-03-03 @ 19:17:28
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Usch vad jobbigt det låter för Nicolas. Ja det kanske är lite föräldrar som behövs på skolgården(?)

2010-03-03 @ 21:26:01
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Helena

Men hua.... Måste vara bland det värsta som finns, att ens barn blir utsatt för sånt där... Och som sagt, de är ju såna ögontjänare, kan ju bete sig hur bra som helst så länge nån vuxen är med, men när ingen ser...Hoppas att det löser sig!!

2010-03-03 @ 22:11:46
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Paulin

FYFAN! såhär får det inte gå till!! Jag tycker synd om stackars Nicolas :( fyfan, vissa barn kan vara så himla elaka verkligen..och visst, om föräldrar på skolan är en bra lösning så må så vara, men det ska tamejfan inte behövas, tycker jag! Tycker att ni gör rätt i som låter han vara hemma och må gott den här veckan också, det kan behövas.



För övrigt förstår jag att allt känns åt helvete..men håll ihop i familjen, försök må så gott som möjligt igenom det här, det kommer ju att bli bättre..så är det. Det är så man måste tänka..jag har ju absolut INGA pengar nu så jag vet litegrann hur det är :/ Men ring nån dag om du bara vill surra eller kom och spontanhälsa på vettja! :)

2010-03-04 @ 00:17:49
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: johanna

Tack alla för uppmuntrande kommentarer.

Ja det är fan skittrist, man känner sig helt maktlös...men det måste väl för bövelen vända nån gång :O

2010-03-04 @ 15:32:01
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: ewa

Man kan absolut byta inriktning totalt åt ett annat håll.

Efter att ha hört detta om mobbingen skulle jag kunna byta inriktning till rastvaktande skinnskalle.

2010-03-08 @ 18:19:50
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0