Midsommar -09 är över

Pjuuhh nu är vi hemma i Bisp igen!
Midsommarafton spenderades på följande sätt:
Först blev det kams på gammelgårn, som vanligt. Regnet hängde i luften hela tiden, och speciellt varmt var det inte.
Så vi for ganska snabbt därifrån, mot Plåtviken.
Man svänger in och kör mot Gussjön ett par mil kanske, sen tar man av mot Remkilen och åker nån mil till, sen är man framme.
Det var sol och fint när vi kom, men strax efter började det och regna, naturligtvis...Det avtog, men det blev inte varmare än 10 grader...Vi åt midsommarbuffé, gravad lax, ägg, köttbullar, ostpaj, Jansson, kyckling, caesarsallad, karré, smör , bröd, ost....Mumma! Sen blev det frågeslinga och "leta i naturen på bokstav" (nån väljer ett ord, som man sen måste hitta saker i naturen av som börjar på var och en av bokstäverna i ordet, tex. av SOMMAR kan man hitta Sten, Midsommarblomster, Ris, Asplöv, osv) Det blev många improvisationer kan jag säga, ordet var Björnbaljen...(så kallas viken/sundet vid Plåtviken)
Vi skulle sova 13 pers i en stuga och det var jättemysigt. Vi hade fått loftet, med två riktiga sängar och en stor madrass på golvet. Det finns vaken el eller vatten i stugan, men det fanns batterilampor. Ungarna satt uppe på loftet och spelade kort och yatzy i batterilampans sken medan det regnade och ruskade ute, och jag satt nere i köket och eldade tills termometern stod på 33 grader, ha ha ha!!

På midsommardagen vaknade vi av solsken och värme så vi gick ner till sjön och deras nybyggda veranda och drack kaffe. Det var säkert 25 grader i solen, jätteskönt!
Sen skulle vi gå upp och ställa i ordning frukost, vad händer då? Jomen regn såklart.....
Vi käkade under tak på altanen, sen packade vi ihop oss och åkte vidare mot Sundsvall.
Det sprack upp och blev jättefint när vi for, sen blev det regn och åska i Kovland men när vi anlände till Bergsåker sken solen igen! Packade åter upp och jag och H blåste iväg på Ica Maxi och inhandlade tacosmiddag!
Sen fick gubbarna laga middag medan vi solade på altanen.....
Jag hade köpt en dunk rosévin som jag gjode skitgoda drinkar på! Hur snorenkelt som helst; blanda rosévin och apelsinfanta fifty-fifty i ett stort glas med is och njuuuuut!!!
Och så var det ju kanonväder i morse!
Låg i en solstol på Playa Bergsåker nån timme och lyckades bränna halva ansiktet FAST jag hade smörjt in mig. Dessutom hade jag solbrillorna på, så ni kan ju föreställa er hur jag ser ut.....

Trött är jag idag, så jag ska vila i soffan resten av kvällen, efter pizzaintag.....

Hoppas ni har haft det lika bra!

Kommentarer
Postat av: ewa

Jodå, vi mumsade matjesil och älgfile´med tillbehör och fläderbärssaft..och sen M:s jordgubbsstårta!

Midsommardagen gjorde vi ett konditionstest....och idag har vi solat och ätit glass. Ja, jag klippte gräsmattan först.

Rocky Racoon eller??

2009-06-21 @ 20:05:42
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är bra att vara utan el ibland - man får använda fantasin!!! Kram

2009-06-21 @ 21:17:36
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0