Regn hos mig

Citerar den gamla Orup-dängan... men det känns som om det regnar inomhus också.
Fan, jag vill ha ett jobb!!
Är lite lätt upprörd över våra kändis-moderat-tjejer, vars bloggar jag följer varje dag. (Blondinbella, Katrin Zytomierska, Linda Skugge) Jävlar vad dom påverkar extremt många och unga människor, är helt övertygad om att de blåa tar hem valet i år också. Dom som tycker att man är lat och har misslyckats om man inte har toppjobb och är ekonomiskt oberoende innan 22. Så jävla inskränkt tänkande.
Jag vet fasen inte vad jag ska rösta på i år. Ja, det blir ju inte alliansen, men de rödgröna faller mig inte på läppen heller. Tycker sossarna har profilerat sig för dåligt, kanske behövs en nyare fräschare partiledare?
Ja jag vet inte.

Så vad ska jag göra om jag inte får det här jobbet nu då?
Deppa en dag, men sen då?
Finns inga jobb att söka i Ragunda, inte i Sundsvall heller.
Söka jobb spontant med CV:t i handen har jag gjort till leda, tänker inte förnedra mig mer med det.
Frippe tror inte det blir nån fortsättning på sitt jobb heller, det lutar väl åt att dom lägger ner hela Wipro.

Ja det är väl då man länsar alla konton och blåser härifrån.
Eller köper en trisslott.

Tills vidare förtränger jag detta och plöjer några avsnitt av SATC.
Sen ska jag surfa in på ving.se och kolla sista minuten.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det kommer att ordna sig. Kram

2010-09-16 @ 22:59:59
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Helena

Det har varit stor vikariebrist på dagis!! Ring Titti och anmäl ditt intresse så kan du säkert få strödagar i alla fall!!

2010-09-17 @ 13:12:37
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: moster

Men du är ju duktig på att spara gm att laga egen mat tex..

Och minns att vi nog behöver en ny regering- läste du om den verkligen sjuka kvinna som äter smärtstillande medicin , kräks av smärta och kommer aldrig kunna bli arbetsför enl. läkare- hon ska jobba eller sälja lägenheten (för att få råd att leva) tycker Förs.kassan resp. socialen där hon bor....igår hade 70000 gått in o läst hennes berättelse och Reinfeldt vill som vanligt inte diskutera (alla) dessa "enskilda fall"..

Och Fi kommer inte in i riksdan.

Norrländska partiet är för osäkert än.

Satsa på Maria W tycker jag.

2010-09-17 @ 18:11:23
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: ewa

Jag tycker inte om alliansens skolpolitik..elitklasser, föräldrar som ska ta ledigt från jobbet för att sitta och hålla koll på sina bråkiga barn, fler friskolor (som bara tar in duktiga och lugna elever)mm

Och vården och de som är sjuka...

2010-09-18 @ 16:06:57
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

känns härligt att jag har så pass bra fina röda läsare nu när det blev så mörkt blått resultat.,.

2010-09-19 @ 22:04:40
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0