Torsdag

Oj, nu har jag glömt att blogga igen!
Efter lyckoruset över jobb så har jag inte gjort speciellt mycket (som vanligt...).
Börjar fundera på lite praktiska saker som var jag ska bo första veckan tex.
Frippe ska börja gå tvåskift snart och om han har räknat rätt så jobbar han förmiddag första veckan jag börjar jobba. Och det är ju bra, för då har ungarna sommarlov, sover till typ 10 och Frippe slutar kl 14.
Då klarar dom sig ju hyfsat bra själva de förmiddagarna och jag kan bo över i stan den veckan.
Sen när han jobbar em så får jag väl kajka hem varje dag.
Så var ska jag placera häcken den första veckan?
Frippes släkting M som jobbar på sjön sex veckor i sträck (sen ledig i sex) kommer att vara hemma och ledig precis då. Hon bor bäst till om jag ska vara ego, ca 300 m från min arbetsplats! Men om hon inte vill ha sällskap så kanske jag styr kosan mot kusin och Paulin?
Då behöver jag antingen bilen hela veckan, alternativt måste jag kolla vad busskort kostar eftersom dom bor i Johannedal. Eller så kanske jag våldsgästar M? Fast det är inte gångavstånd därifrån heller.
Nåväl, känns som i-landsproblem!

Jag längtar jättemycket!
Hoppas bara allt kommer att funka på hemmaplan.

I helgen tror jag vi ska städa altan.
Frippe ska jobba extra på lördag.
Jag måste ha tag i en gammal 2-sitsig skinnsoffa, har ju tänkt göra en myshörna i andra änden av altan och i den planen ingår en tvåsitssoffa. Har hittat en på Blocket för 380 kr, tror jag ska ringa på den.

Well well, nu ska jag betala en räkning som jag har missat, oj så skoj!



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja det känns fantastiskt! Jag har ju inte fått nån A-kassa än(!) heller, så nu när jag tänker tillbaka så vet jag inte hur jag har kunnat klara mig?

2010-05-06 @ 17:45:06
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: ewa

Ordnar sig säkert med boende också.

Kul!

2010-05-06 @ 18:29:48
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Paulin

Men du, you know, jag ska ju åka på jobbet varje dag den veckan..! Och som du vet ligger ju det mittemot ditt jobb..så du får ju jättegärna bo här!!

2010-05-06 @ 19:47:58
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0