Dagens i-landsproblem

Är deppig idag.
Deppig över att AC/DC är på Stockholms Stadion denna fina sommarkväll och inte jag.
Fan, måtte jag aldrig mer sätta mig i en sån här situation där jag inte har råd att göra saker som jag verkligen vill.
Jag har i princip jobbat heltid sen jag var sjutton, alltid haft en fast inkomst varje månad.
Nu har jag varit arbetslös i två år, vilket egentligen är en helt sjukt lång tid.
Så jag är inte riktigt van att måsta avstå från jätteroliga saker som detta.
Känner mig sinnessjukt bitter och sur, det är nästan så jag sitter och grinar.
Jag får ALDRIG göra roliga saker känns det som.
Gnäll, gnäll, gnäll.
Inte ens shopping får mig på bra humör, då är det illa.

Det är så jävla orättviiiiiiiiiiiiiist att alla andra har jobb och lön.
Ja, jag veeeet att jag också ska börja jobba snart, men det är fan i mig på tiden.
Sen är det inte säkert att det blir mer än två månader heller.

Har haft ett citat i huvudet i två dagar nu.
"Men nu jämför ju du oss med tolvhundra negrer!!"

Från Småstadsliv förstås.
Omöjligt att få ur skallen.
Kanske ska titta på det så jag får skratta en liten stund iallafall.



Kommentarer
Postat av: Mamma

"Lev i morgondagens framgång". Kram

2010-06-03 @ 21:10:58
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0