2010 är här

Vår nyårsafton blev precis lika lugn och trevlig som jag förutspått.
Paltkoman inträdde, men vid tolvslaget ryckte vi upp oss och gick ut och sköt raketer.

Jag har iallafall hittat igen både skorna och förståndet sen förra helgen!
Plånboken är dock fortfarande borta, vilket kommer att skapa en del problem imorgon, då vi ska fara till S-vall och fynda lite på rean. Iofs har jag en del presentkort jag ska uttnyttja, men man kanske behöver en liten slant utöver det. Kan då bli svårt utan kort och stängd bank.... Nåja, i-landsproblem.

Nicolas ska till sin kusin i stan och sova över, så vi ska skjutsa ner honom, därav resan dit.

Vad ska hända 2010 då?
Jag hoppas att vi båda får ett jobb. Det är väl vad som står högst på önskelistan.
Sen skulle jag vilja göra en resa till nåt varmare ställe också.
Jag vill även tävla i Hillclimben i år också, vilket betyder att jag behöver en bil som är äldre än trettio år. Får jag ett fast jobb kommer jag att låna pengar på banken och köpa en.
Så vill jag ju självklart att alla mina nära och kära ska få vara friska och krya också.
Ja, det är väl ungefär mina mål detta år.
Vad har ni för mål?

Vi satt och pratade om det på nyårsafton, att kommer man att kalla de nya bilmodellerna för "tior" nu?
Låter skitkonstigt; "nä, det är en elva, uttagen tio!"
"Ja, vi köpte en Volvo, en tolva!"
Ha ha!

Jag minns när tjugolappen kom, då tyckte vi alla det lät skittöntigt att säga "låna mig en tjuga!"
Nä, det skulle vi aldrig säga, lät ju aslöjligt!
Men det säger man ju jämt nu...

Well well.

Jo förresten, jag ser ju såklart framemot spa-dagen med mamma!
Ska boka in den snarast, januari är så obönhörligt lång så det kan vara skönt med ett sådant avbrott i vardagen.

Imorgon ska jag köpa fina sköna sängkläder på Hemtex för mitt presentkort!
Men nu ska jag äta, har glömt att äta middag igen...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, jag har oxå funderat på det där med vad man ska säga... Om det blir tio, eller om man säger nolltio, bara för att det låter bättre. Har till och med googlat det, men hittade inte nåt... Har hört en säga faktiskt, och den personen sa "Han har köpt en nolltia..." Och det känns ju bättre i munnen, men verkar konstigt i teorin... Har inte heller nån som förkortar det till -10, som man har gjort tidigare, -99, -08, utan överallt står det 2010... Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig, det borde ju komma nån debatt nångång. Minns att det var mycket prat när vi gick in i "tjugohundratalet", fast de flesta säger tvåtusentalet, men nu har man inte hört nåt... Kram och god fortsättning!

2010-01-03 @ 00:22:02
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Mamma

Va bra att du fått tillbaka förståndet-det är viktigare än plånboken!

Vi får höras av om spa-dagen. Kram

2010-01-03 @ 22:46:20
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja, detta är ju väldigt allvarligt, detta måste redas upp!! =) Man kan ju inte gå runt ovetandes hur länge som helst. Men det är kanske INGEN som vet, det är därför det inte talas om det...

2010-01-04 @ 10:24:01
URL: http://helelena.blogg.se/
Postat av: Kickan

Väldigt osäkert om jag kommer köra hillclimb till sommaren. Troligtvis kommer jag vara i Umeå i sommar och jobba ganska mycket. Så du kan nog ställa in dig på att köra pappas bil!

2010-01-04 @ 16:50:25
Postat av: Paulin

Men WTF Kickan, ska du missa cruisingen???????? :O:O

2010-01-05 @ 23:56:55
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: sys

Kickan: Ok, isf har jag en reservplan om jag inte skaffat ngn bil till dess..! Drömmen är ju ändå trots allt ett eget vrålåk =D

2010-01-06 @ 01:27:54
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0