Årskrönika 2010

Tänkte sammanfatta året lite för att se lite vad som hänt!

Januari

Så här skrev jag i januari ifjol:

Vad ska hända 2010 då?
Jag hoppas att vi båda får ett jobb. Det är väl vad som står högst på önskelistan.
Sen skulle jag vilja göra en resa till nåt varmare ställe också.
Jag vill även tävla i Hillclimben i år också, vilket betyder att jag behöver en bil som är äldre än trettio år. Får jag ett fast jobb kommer jag att låna pengar på banken och köpa en.
Så vill jag ju självklart att alla mina nära och kära ska få vara friska och krya också.
Ja, det är väl ungefär mina mål detta år.


Tja, januari bjöd på inköp av laptop, ett dödsfall, erbjudande om jobb (som jag i slutänden blev blåst på), samt kyla, inga pengar och en blåslagen kropp efter diverse vurpor... =/

Februari


Februari handlade mest om kyla, kyla, lite mer kyla, icke fungerande bil, byte av bilbatteri, inget jobb, Frippe klarade inte svetsprovet, eländes elände. Pratade med en spågubbe som sa att han som erbjudit mig jobbet var en skitstövel och att jag skulle få annat jobb till våren. Så rätt han hade!

Mars

Tung månad, Nicolas hade det jobbigt på skolan, vintern ville inte riktigt släppa och allt var bara tråååååkigt.

April

April var desto roligare, intressant att se hur mitt humör påverkas av årstiderna....
Lagade bilen igen (undrar hur mycket vi har lagt ut på den egentligen?), började hänga tvätt ute, lagade goda middagar, bakade matbröd och kakor, det var askmoln som var i farten, jag var på spa och anställningsintervju (dock inte samtidigt!), firade Patricias 12-årsdag och livet började se lite ljusare ut!

Maj

Fick sommarjobb på If! Svärmor bröt lårbenshalsen, jag jagade en soffa till altanen på Blocket (hittade aldrig nån), vi var hos Anders & Paulin en helg och åt & drack gott samt njöt av våren, häggen och gröngräset!

Juni

Anmälde mig till Nostalgia, började jobba, flyttade in hos Anders & Paulin på veckorna. Mycket nu!

Juli

Den här månaden kommer jag att minnas med glädje och värme länge.
Det var tokvarmt i princip hela juli, med undantag för ett DJÄVULUSISKT åskväder en dag. Jag hade gått på stan en sväng efter jobbet och skulle möta upp Paulin på Fisktorget efter att hon slutat jobba. När jag står inne på HM och ska betala blir det helt plötsligt kolsvart och det hörs ett jäkla muller utanför. Kassorna slutade fungera och det tog ett tag innan jag kom ut därifrån. Och det är nog fan det mest djävulska åskväder jag varit med om! Jag skulle springa från HM till Fisktorget och regnet fullkomligen öste ner, det var värre än en dusch med hårdaste strålen, helt sanslöst. Jag var som en dränkt katt efter att ha sprungit 30 meter till Paulins bil. Sen på vägen hem till dom så blixtrade det och dundrade konstant, och regnet stod bokstavligen som spön i backen. Väl hemma så bytte vi om, gjorde varm chailatte och myste ner oss i soffan med filtar och täcken och kollade på Sex & the city 2. Var jättemysigt! Trivdes verkligen med både jobb och att vara inneboende, vi hade rätt kul dom där veckorna!
Som t.ex. när jag brände en potatis i micron så brandlarmet gick igång och det luktade bränt i två dagar efter... eller när vi kollade på Småstadsliv 3 och jag fick en sån skrattattack att jag trodde jag skulle kvävas.... eller alla kvällar vi försökte kolla på film och det slutade med att alla snarkade i soffan... =)
Juli bjöd även på Nostalgiatävling, samt cruising. Jag vann i år igen (YES!) och Paulin kom tvåa, sen hade vi en skitrolig kväll med god mat och dryck och kanonväder, såklart.
Hann med Gatufesten också, bodde hos M den helgen. Frippe jobbade med att bygga och riva stora scenen men vi hann se DAD och Accept samt dricka lite öl och umgås med M & T.
Även fast jag jobbade hela sommarn så hade vi så roligt ändå.

Augusti

I augusti slutade jag jobba på If, blev råförkyld och låg i princip nerbäddad i tre veckor, Frippe och Zpeedfreak hade releaseparty på Holmsta som man bevistade (kom hem dan efter :O) samt sökte ett vik på Infocare i Stugun.

September

Njöt av att äntligen ha lite pengar att röra mig med, shoppade kläder, en ny dammsugare (!), bakade och lagade mycket mat (eftersom jag hade TID) och fick besked om att jag skulle få börja jobba på Infocare fram till nyår. Firade Nicolas 10-årsdag.
Skön månad!

Oktober

Jag fyllde år, firade fint med middag på Invito i Sundsvall och bio, fick fina presenter och bjöd på bananstubbe från Café Charm! Var konstant trött, eftersom jag börjat jobba igen, långa arbetsdagar och knökmycket att göra på jobbet gjorde (gör) att jag däckade varje kväll när jag kom hem från jobbet. Skönt med mycket jobb, dagarna går fort, men shit vad utmattande! Snön kom och mitt humör gjorde en drastisk djupdykning... bara mörker och kyla att "se framemot" i minst fem månader =(.

November

Förra månaden, ja då var jag på "modell-för-en-dag" i Sundsvall, blev sminkad och piffad och fotad, jättekul var det! Sen testade jag thai-beachen i Sollefteå, mycket effektivt, har tyvärr inte haft tid att boka in mig igen, men det måste bli av, för det var välbehövligt. Sen besökte vi även Holiday Club i Åre. En skön helg med bad, massage, mat och slappning. Också välbehövligt. Besökte även veterinären med Nisse. En liten "besiktning" för att kolla att allt är ok. Jag tycker han har blivit lite vimsig och konstant hungrig, men det var inget större fel på honom. Han börjar bli gammal, helt enkelt.

December

December är ju inte riktigt till ända än, men hittills har det blivit fel på bilen (nämen vad OVANLIGT?) Motorvärmaren har slutat fungera och därmed startar inte bilen om det är mer än 10 grader kallt. Jippi.
Julklapparna är inhandlade och i övrigt så jobbar jag. Jobbar jag inte så sover jag.
Vet inte om jag får fortsätta efter nyår än.
Julhelgen kommer att bli jäkligt kort eftersom julafton är på en fredag... Jobba till 17.10 dan innan dopparedan, hemma vid 18 då Jansson frestelse ska tillagas, fira jul lite snabbt, sen ska man jobba mellandagarna. Pjuh.
Funderar starkt på att anställa en tvätterska/städerska ett par dar.

Ja, vad stämde då in på min önskan ifjol?
Jobb fick vi ju båda två, om än inte fast. 2011 är fortfarande ett oskrivet blad vad gäller det.
Hillclimben fick jag vara med och tävla i, vann gjorde jag också.
Skapligt frisk har vi varit allihopa också, med undantag av några förkylningar.
Mormor gick bort, var väl mindre kul.

Till nästa år vill jag ha ett fast jobb till oss båda, att få tävla i Hillclimben igen (gärna med en egen bil om jag har råd), att ådin ska fungera helst hela tiden, att vi tar oss iväg på en utomlandsresa, samt som vanligt att mina nära och kära får vara friska och krya.

Glad 3:e advent på er!




Kommentarer
Postat av: ewa

Ja, årstidshumörsväxlingarna märks väl i ditt skriv.

Nu en höjdare; det är bara ÅTTA dagar tills det börjar bli några minuter ljusare för varje dag!!!!

2010-12-13 @ 18:37:48
Postat av: johanna

Ja det gillar vi!!

2010-12-13 @ 19:44:14
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0