Jaha!

Vad ska jag hitta på för smaskigt nu då när jag har ett begränsat antal läsare??!!

Kan börja med att delge mig av mina funderingar. Ja, mina toalettfunderingar alltså.
Det är ju så att de bästa idéerna kläcks när man sitter där i godeman ro.
Speciellt när man fått i sig ett glas eller två; "Ja!! Det ska jag berätta när jag är klar!" Eller "Fan, så här ska man ju göra!". Man löser liksom världsproblemen där inne.

Men det tristaste är väl ändå på jobbet, när man knatat iväg och placerat baken på klosetten och inser att någon annan också precist låst in sig på toan bredvid?
På mitt jobb är det jättelyhört mellan toaletterna, man hör exakt vad den andre gör (eller inte gör...)
För att inte tala om hur lyhört det är ut till korridoren utanför!
Det slår aldrig fel; sitter man och gör nummer två kommer det givetvis nån och går förbi toadörren PRECIS när man kommer på att man glömt lägga toapapper i toastolen.
PLUMS.
Och så sitter man därinne och blir generad.
Helt sjukt, jag menar alla gör ju nummer två (fast ok, en del kan bara göra det hemma på sin egen toalett) men ändå...egentligen inget att bli generad över.

Jag brukar drömma mardrömmar om att jag är tvungen att gå på toaletten offentligt, alltså på en toa utan väggar eller dörr, typ bara en toastol mitt i ett rum.
Fruktansvärt!
Men när man är lite på lyset bjuder man gärna in Gud och alla på toaletten!
Sen kan man bli sittandes där i timmar och ha deep-talk.
Lustigt det där...


Kommentarer
Postat av: ewa

Nu funkade det att logga in sig!

Och det här med toabesök är helt befängt. Tv-hjälper verkligen till: Man visar allt som folk vanligen gör: folk äter, sover, tvättar sig, duschar, klär på sig, har sex (verkligen sånt man inte alltid gör offentligt) men att visa toalettbesök är minsann inte många manusförfattare som tar med som normalt vardagsbeteende... så inte är det konstigt.

Föresten så får ju inget lukta annat än "gott" heller. Svett och bajslukt t.ex.Typiskt vanliga människolukter.

Kan skrivas en hel bok onm människans alla dofter- ska vi samarbeta??

2009-10-24 @ 12:11:17
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: ewa

Ang. mitt inlägg..man får bre på liiiiite ,visst?

2009-10-25 @ 16:14:21
Postat av: mia

Ja jag har en fruktandsvärd fobi för just A. Går inte en meter utanför dörren utan toa papper. Magen kan ju rasa.

2009-10-26 @ 20:12:18
Postat av: Mamma

Jag drömmer också att jag sitter på toa utan dörr.

Och sen får jag inte upp byxorna heller.

Ett trauma sen skoltiden när det gick att kika över in över dörren. Hemskt!

2009-10-28 @ 19:48:27
URL: http://mariannestext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0