En grå filt

Ja det är som en grå filt över oss nu, med regn under.
Solen har lyst med sin frånvaro ett längre tag, undrar när den kommer fram igen.
Läste i en blogg om en tjej som visade bilder från sin resa till Dubai där solen (naturligtvis) sken, och kom på mig själv med att tänka: "Jamen där är den ju, den finns på riktigt!"
Hua.

Min husmorssemester i Umeå var väldans najs och rolig. Det tog ungefär tre timmar att ta sig dit och när vi var framme blev vi bjudna på hemmagjord pizza och vin! Mumma var det!
Dan efter tog vi en shoppingrunda på stan, blev inte så mycket handlat (te och en deodorant;), däremot tog vi en riktigt smarrig fika på Bibliotekscaféet! Jag drack en chai latte och åt en rostad bagel med cream cheese, rökt lax, lök och tomat. Svingott!
Sen tillbaks till Maria där vi påbörjade lagning av middag. Jag och Ulrika drack mest vin och tittade på ha ha!
Det blev iallafall kycklingklubbor med ugnsbakade rotfrukter och creme fraiche-sås med mangosalsa, vitlök och honung. Mycket smarrigt! Sen drack vi mer vin och satt uppe och surrade halva natten.

Blev en ganska lång sovmorgon på söndag innan vi styrde kosan hemåt igen...
Allt som allt en skön helg.

Igår såg vi en jättebra film som jag verkligen kan rekommendera; "The boat that rocked".
Av skaparna till "Love actually" och "Notting Hill".
Superskön och rolig! Se den!

På lördag ska jag bjuda moster, Roger, Kajsa & Olle på middag (det kommer en inbjudan Kajsa!), sen ska vi se Robinson! Spännande, spännande.
Jag har tänkt mig tjälknöl (av älg), potatiskaka med ädelost, sallad och nån sorts sås.

Well well, nu ska jag och katterna surfa vidare.
(Dom ligger här runt mig i sängen bägge två)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Matporr!!!

Vi ska ju ut i världen och vi ska inte laga mat en enda gång! Men äta god mat ska vi!

Vi hörs permobil. Kram

2009-11-18 @ 19:22:02
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: ILONA

Hej



Kan man få receptet på potatis kakan med ädelost, lät ju bara för smarrig..



Kram

2009-11-19 @ 12:08:51
Postat av: Paulin

Alltså chai latte kan ju vara det godaste man kan dricka såna här ruggiga dagar. Jag dricker nästan bara det hemma nu istället för te, och MUMS så gott det är!!

2009-11-19 @ 13:03:14
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: johanna

Ilona: Så här gör man:

(ca 6 pers)



15-18 medelstora potatisar

8 dl grädde

3 ägg

1 ädelost (sån där Kvibilles, trekantig)

lite riven vanlig ost

salt, peppar och oregano efter behov



Riv potatisen antingen på rivjärn eller i matberedare. Vispa ihop grädde, ägg och kryddor.

Varva riven potatis och smulad ädelost.

(Jag brukar även salta extra emellan, men jag är saltoman)

Häll över gräddblandningen och toppa med den rivna osten.

In i ugnen på 200 grader i ca en timme.

Klart!

2009-11-19 @ 15:59:22
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0