Tisdag

Vad har hänt sen sist? Tja, inte så mycket...
Jag och Frippe for till Birsta en sväng igår.
Ungarna var upptagna på egna håll, så då blåste vi iväg en sväng.
Upprinnelsen till hela stadsresan var att jag gnällde på dammsugaren, som suger fett (hö hö hö)
nä, men den börjar bli kass, och jag är sugen (hö hö hö) på en ny sån där som är bra när man har pälsdjur.
Lång och konstig mening det blev, men det ska finnas en superdammsugare med speciellt munstycke för att ta upp pälshår som jag skulle vilja ha. När vi var på väg HEM från Birsta kom jag på att vi skulle ha tittat på en dammsugare...

Så vad blev det då? Det blev en massa te på Kahl´s, en temugg + sil + teburk som jag ska ha på jobbet.
Det blev ett nytt duntäcke, värmegrad 4, från IKEA. Kanske jag slipper frysa så mycket nu då?
Det blev lite badrumsattiraljer på Jula, lite mat från Ica Maxi.
Det blev billigt schampo, sköljmedel, tvål osv på ÖB.

Så när vi kom hem igår (blev rätt sent, vid 19-tiden) så gjorde vi i ordning te
och bagels med färskost, skinka och grejer, laddade dvd:n med en bra film med Antonio Banderas och tänkte titta.
Öhhh, tror jag somnade efter 20 minuter.....men jag kikade lite emellanåt och lyckades faktiskt förstå hela handlingen fast jag snarkade en gång i kvarten!
Sen sov vi till 10 idag.
Helt ok!

Nu har Frippe åkt iväg en sväng, själv ska jag byta sängkläder (och inviga värmegrad 4!!), och surfa lite på nätet efter vårgardiner. Känns ju förvisso som om det är långt till dess när man ser ut på den förb... snön, men den kommer väl förr eller senare.


Fortfarande lika snygg!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi har också varit till en stad idag och fraktat hem en ny tv-sak till U:s rum. Kram

2009-03-04 @ 00:10:33
Postat av: Ulrika

Jag vill oxå till Birsta. Har inte lyckats ta mig iväg än. Kan det vara nästintill skamligt? Ska kolla med guben va han tycker. Förmodligen håller han INTE med. Tror inte han uppskattar Birsta turen lika mkt som jag :-)

2009-03-04 @ 09:14:15
URL: http://ullda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0